Marchen als Spielanlass : ihr Einsatz im Daf - Unterricht an griechischen offentlichen Gymnasien = Το παραμύθι ως αφορμή για παιχνίδια στη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένη γλώσσα στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Marchen als Spielanlass : ihr Einsatz im Daf - Unterricht an griechischen offentlichen Gymnasien = Το παραμύθι ως αφορμή για παιχνίδια στη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένη γλώσσα στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια

ΤΣΙΡΟΥΚΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Το παραμύθι ως αφόρμηση για παιχνίδια στη διδασκαλία της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια» πραγματεύεται τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο τη διδασκαλία των γερμανικών μέσω της ένταξης παραμυθιών στη διδακτική διαδικασία αυτής στα ελληνικά δημόσια γυμνάσια. Η εργασία αναδεικνύει την αξία των παραμυθιών, όχι μόνο ως φορέα πολιτισμού, αλλά και ως εργαλείο για την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας μέσω της αξιοποίησης τους στο μάθημα, αλλά και της αφόρμησης από αυτά για τη διεξαγωγή διάφορων παιχνιδιών, με απώτερο σκοπό την ενεργητική συμμετοχή εκ μέρους των μαθητών. Έτσι, επιχειρείται η υιοθέτηση νέων τρόπων ανάπτυξης των δεξιοτήτων στο ξενόγλωσσο μάθημα της γερμανικής με υλικό, που στοχεύει στον εμπλουτισμό των ασκήσεων που περιλαμβάνουν τα σχολικά εγχειρίδια.Στο θεωρητικό μέρος παρατίθενται πληροφορίες για το τι είναι “παραμύθια” και ποιος ο ρόλο τους στη γερμανική λογοτεχνία, όπως και τα παιδαγωγικά και διδακτικά κριτήρια, που τα καθιστούν κατάλληλα για τη χρήση τους ως διδακτικό υλικό. Επισημαίνεται η σπουδαιότητα του ρόλου του εκπαιδευτικού ως βασικού παράγοντα για την εφαρμογή των κριτηρίων αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνεχεία ακολουθεί η παρουσίαση των δεξιοτήτων, όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα παραμύθια ως εργαλείο για την ανάπτυξη τους και αναφέρεται ο λόγος, για τον οποίο πρέπει τ' αυθεντικά κείμενα όπως τα παραμύθια να υποστούν παρεμβάσεις από τον διδάσκοντα πριν την εισαγωγή και τη χρήση τους στη διδασκαλία των γερμανικών. Έπεται η ανάδειξη της σχέσης μεταξύ παραμυθιών και παιχνιδιών και η παρουσίαση παιχνιδιών, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διδακτικούς σκοπούς. Κατόπιν επιλέχθηκαν τρία διδακτικά βιβλία ως αντικείμενο έρευνας, εάν περιλαμβάνονται σ' αυτά παραμύθια, και κατά πόσο λειτουργούν ως αφόρμηση για διδακτικά παιχνίδια.Με το πρακτικό μέρος επιχειρείται η πειραματική εφαρμογή του θεωρητικού μέρους. Περιγράφονται δυο διδακτικές ώρες σε δυο ξεχωριστά τμήματα γυμνασίου, διαφορετικού γνωστικού επιπέδου και ηλικίας. Ως κατακλείδα παρουσιάζεται κατά πόσο τελικά η ένταξη των παραμυθιών στη διδακτική διαδικασία της Γερμανικής εκπλήρωσε τον σκοπό της, εάν είχε αποδοχή από τους μαθητές και αποτέλεσε κίνητρο για την ενεργή και χωρίς ενδοιασμούς συμμετοχή τους στο μάθημα.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

German
Greek

2007
2013-12-16T10:42:05Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)