Erwerb und Vermittlung von Wortschatz im Deutschunterricht am griechischen Gymnasium : orientiert am DEPPS Xenon Glosson sowie an den neuen lehrplanen und auf der Grundlage des Lehrbuchs Deutsch Ein Hit!1

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)

Erwerb und Vermittlung von Wortschatz im Deutschunterricht am griechischen Gymnasium : orientiert am DEPPS Xenon Glosson sowie an den neuen lehrplanen und auf der Grundlage des Lehrbuchs Deutsch Ein Hit!1

ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΝΤΗ

ΠερίληψηΤο θέμα της παρούσης διπλωματικής εργασίας αφορά στην απόκτηση και στη διδασκαλία λεξιλογίου κατά τη διδασκαλία των Γερμανικών ως δεύτερης Ξένης Γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο Γυμνάσιο. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι υπουργικές κατευθύνσεις για τη διδασκαλία Ξένων Γλωσσών, το ΔΕΠΠΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ καθώς και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τη Γερμανική Γλώσσα. Για το λόγο αυτό παρουσιάζονται στο πρώτο μέρος μίας θεωρητικής Εισαγωγής οι βασικοί άξονες και οι ειδικοί στόχοι του ΔΕΠΠΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ και του νέου αναλυτικού προγράμματος. Καθότι το Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει εκδώσει με βάση το νέο αναλυτικό πρόγραμμα ένα νέο βιβλίο για την Πρώτη τάξη του Γυμνασίου, του οποίου η χρήση είναι υποχρεωτική, στο επίκεντρο της εργασίας θα βρίσκεται η απόκτηση και διδασκαλία λεξιλογίου με βάση το νέο αυτό βιβλίο.Στο δεύτερο μέρος της θεωρητικής Εισαγωγής παρουσιάζονται μερικές σύγχρονες θεωρίες της γνωσιακής ψυχολογίας για τη μάθηση και της εμπειρικής έρευνας για τη λειτουργία της μνήμης, καθότι η διδασκαλία Ξένων Γλωσσών προϋποθέτει γνώση για το πώς διενεργούνται οι πνευματικές διαδικασίες εκμάθησης. Συγκεκριμένα, θα απαντηθούν οι πιο καίριες ερωτήσεις: Με ποιον τρόπο καταχωρούνται στη μνήμη πληροφορίες και πώς προωθείται η διαφύλαξή τους; Οι απαντήσεις θα στηριχθούν στη θεωρία ότι η μάθηση είναι μια ενεργητική ατομική διαδικασία, κατά την οποία η αφομοίωση και η επεξεργασία πληροφοριών εξαρτάται από το πόσο οι μαθητές αυτορρυθμίζουν τη μάθηση.Λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα του δεύτερου μέρους θα παρατεθούν στο τρίτο μέρος της εργασίας μέθοδοι διδασκαλίας, εξάσκησης και επανάληψης λεξιλογίου με βάση το νέο βιβλίο. Θα παρουσιαστούν πρώτα μέθοδοι, οι οποίες βοηθούν τους μαθητές να βρουν μόνοι τους τη σημασία άγνωστων για αυτούς γερμανικών λέξεων. Ακολούθως ασκήσεις, οι οποίες συμβάλλουν αφενός στη μνημόνευση λεξιλογίου και αφετέρου στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Και τέλος, επαναληπτικές ασκήσεις, οι οποίες στηρίζουν την εμπέδωση του παλιού και την απόκτηση νέου λεξιλογίου.

Διπλωματική εργασία


German
Greek

2007
2013-12-16T10:42:20Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)