Lesen und Verstehen Authentischer Texte zur Foerderung des Autonomen Lernens auf Niveau B2

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2007 (EN)
Lesen und Verstehen Authentischer Texte zur Foerderung des Autonomen Lernens auf Niveau B2

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΖΩΗ

ΠΕΡΙΛHΨΗΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η αναγνωστική ικανότητα και κατανόηση αυθεντικών κειμένων για την προώθηση της αυτόνομης μάθησης στο επίπεδο Β2 του ευρωπαϊκού κοινού πλαισίου γλωσσών. Αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής/τρια με την χρήση διαφόρων στρατηγικών ανάγνωσης κατά την επεξεργασία αυθεντικών κειμένων στην ξένη γλώσσα, και πιο συγκεκριμένα στη Γερμανική, μπορεί να μάθει να διαβάζει και να κατανοεί παράλληλα αυθεντικά κείμενα. Φυσικά η συμβολή του δασκάλου είναι απαραίτητη στην επίτευξη του στόχου αυτού. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη Γλώσσα στο επίπεδο Β2 απαιτείται η κατανόηση των κύριων ιδεών ενός σύνθετου κειμένου, τόσο σχετικά με συγκεκριμένα όσο και πιο αφηρημένα θέματα. Επίσης απαιτούνται γνώσεις σχετικά με τον γερμανικό πολιτισμό, προκειμένου να μπορέσει ο μαθητής να κατανοεί τα αυθεντικά κείμενα που προαναφέρονται. Σήμερα εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης θεωρείται προϋπόθεση η γνώση της ξένης γλώσσας καθώς και η προώθηση μίας διαπολιτισμικής κατανόησης σε όλους τους τομείς δράσης του ανθρώπου. Αυτή λοιπόν η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό. Αρχικά τίθενται οι θεωρητικές βάσεις της έρευνας όσον αφορά στην αναγνωστική ικανότητα στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Σε αυτό το μέρος εξετάζονται τόσο διάφορες μέθοδοι διδασκαλίας, όσο και θεωρίες σχετικές με την αυτόνομη μάθηση, την αυθεντικότητα των κειμένων καθώς και τις στρατηγικές ανάγνωσης, βάση των οποίων προωθείται η αυτόνομη αναγνωστική ικανότητα των μαθητών. Στο δεύτερο μέρος, το πρακτικό κομμάτι της παρούσας εργασίας, μετατρέπεται η θεωρία σε πράξη και εξετάζονται με ένα υπόδειγμα διδασκαλίας, τα όσα θεωρητικά αποδείχθηκαν. Η μετάδοση και η επαναλαμβανόμενη εξάσκηση των στρατηγικών ανάγνωσης με βάση αυθεντικά κείμενα συντελούν, ώστε οι μαθητές να πετύχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, δηλαδή την αυτόνομη μάθηση. Πέρα αυτού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με πολιτισμικά στοιχεία της γερμανικής κουλτούρας και τέλος επηρεάστηκε θετικά η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών μέσα από τη διαδραστική μάθηση.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

German
Greek

2013-12-16T10:42:21Z
2007


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)