Einsatz neuer Medien im DaF-Unterricht der offentlichen griechischen Schulen [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2008 (EN)

Einsatz neuer Medien im DaF-Unterricht der offentlichen griechischen Schulen [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]

ΒΑΓΕΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Αντικείμενο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας αποτελεί η χρήση των νέων μέσων στη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Η ενσωμάτωση μιας ποικιλίας «μοντέρνων μέσων» στο μάθημα της ξένης γλώσσας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις μέρες μας, διότι η διδασκαλία προσανατολίζεται κυρίως στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών. Τα μέσα αυτά εμπλουτίζουν και ανοίγουν νέες προοπτικές στη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένη γλώσσα. Ο κορμός της εργασίας αποτελείται από δυο ξεχωριστά, αλλά συνάμα αλληλοσυνδεόμενα τμήματα: Ένα θεωρητικό κι ένα πρακτικό. Στο θεωρητικό κομμάτι κατηγοριοποιούνται και παρουσιάζονται τα διάφορα μέσα που βρίσκουν εφαρμογή στην διδασκαλία των ξένων γλωσσών (οπτικά, ακουστικά, οπτικοακουστικά, ηλεκτρονικά μέσα). Στο κεφάλαιο που ακολουθεί υπογραμμίζεται η ιδιαίτερη αξία του υπολογιστή και όλων των εφαρμογών που συνδέονται μαζί του (Internet, Παγκόσμιος Ιστός κτλ.). Παράλληλα αναλύονται τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα και οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση των πολυμέσων στο μάθημα της ξένης γλώσσας. Στο τελευταίο κομμάτι της θεωρίας σχολιάζεται ο ρόλος του Ιντερνέτ κατά την προετοιμασία του μαθήματος, αλλά και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Στο πρακτικό κομμάτι της εργασίας βρίσκουν εφαρμογή οι προαναφερθείσες θεωρητικές αρχές στα πλαίσια μιας παραδειγματικής διδασκαλίας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου σχεδιάζονται δυο συγκεκριμένες ενότητες μαθημάτων η καθεμία εκ των οποίων απευθύνεται και σε μια διαφορετική τάξη του Γυμνασίου. Η διδασκαλία διεξάγεται βασιζόμενη στη χρήση των νέων μέσων και εν συνεχεία καταγράφονται παρατηρήσεις όσον αφορά τη μαθησιακή συμπεριφορά των μαθητών. Σκοπός είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο η χρήση των νέων μέσων λειτουργεί ως κίνητρο στη μαθησιακή διαδικασία και ποια τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που προκύπτουν στην πράξη από τη χρήση τους. Η αξιολόγηση και ανάλυση των μαθημάτων αποσκοπεί στο να αποδείξει ότι η χρήση των νέων μέσων μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα και στην πράξη, επιβεβαιώνοντας τις θεωρίες.

Διπλωματική εργασία


German
Greek

2013-12-16T10:45:45Z
2008-08-25


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)