Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συμβάλλει στη διερεύνηση των μεθόδων πληροφόρησης και εμπορικής προώθησης των Πολιτιστικών Αγαθών της σύγχρονης Δημοφιλούς Κουλτούρας (Pop Culture) στην Ελλάδα και στη μελέτη των Συνεργατικών Δικτύων Πολιτισμού στη χώρα μας και παγκοσμίως. Από την αξιοποίηση σχετικής βιβλιογραφίας για τη Συνέργεια, τα Συνεργατικά Δίκτυα και Οικοσυστήματα στο χώρο του Πολιτισμού, την καταγραφή των υπαρχόντων φορέων, κερδοσκοπικών και μη κερδοσκοπικών, που ασχολούνται με τη διάδοση των Πολιτιστικών Αγαθών της Σύγχρονης Δημοφιλούς Κουλτούρας στην Ελλάδα και την πρωτογενή έρευνα σχετικά με τις συνέργειες που αναπτύσσονται μεταξύ τους, αναγνωρίζεται η ύπαρξη ενός ελληνικού Οικοσυστήματος Δημοφιλούς Κουλτούρας. Το Οικοσύστημα αυτό διαθέτει εσωτερικές διεργασίες και διαδικασίες εξωστρέφειας, αναπτύσσεται μέσα από προσωπικές γνωριμίες και συνεργατικές πρωτοβουλίες που οδηγούν σε ίδρυση φορέων και διοργάνωση εκδηλώσεων, με κορυφαίες εκφάνσεις τα μεγάλα πολυθεματικά Συνέδρια – Φεστιβάλ (Conventions) Δημοφιλούς Κουλτούρας που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια και μικρότερα μονοθεματικά. Στο τέλος προσφέρονται κατευθύνσεις περαιτέρω συνέχισης της έρευνας στα πεδία της Πολιτιστικής Διαχείρισης και της Διοίκησης Επιχειρήσεων.
This thesis contributes to the research about the spread of information patterns and commercial marketing methods of Cultural Goods of contemporary Popular Culture in Greece and about cooperative Cultural Networks in that country and the world in general. By an appropriate literature review of Synergy, Cultural Networks and Ecosystems, by forming a registry of existing for-profit and non-profit organizations that are active in the field of contemporary Popular Culture in Greece and by performing a quantitative field study about synergies forming between them, we propose the existence of a Greek Pop Culture Ecosystem. This Ecosystem has both internal procedures and extrovert outlook, develops through personal acquaintances and cooperation initiatives resulting in the establishment of organizations and the production of events, peaking at the large all-encompassing Pop Culture Conventions – Festivals of the last few years and several smaller, thematic ones. Concluding the thesis, we propose possible directions of further research in the fields of Cultural Management and Business Administration.
Πλήρης διπλωματική εργασία. Περιέχει ένα (1) πίνακα, ένα (1) διάγραμμα στο κυρίως κείμενο, δέκα (10) γραφήματα στο παράρτημα