Η παρούσα έρευνα έχει ως αντικείμενο μια καινοτομική μέθοδο, την αξιοποίηση της τέχνης στη διδακτική πρακτική, που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια σε Πανεπιστήμια, Σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, εστιάζοντας στα τελευταία. Ο σκοπός της είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων, των στάσεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών των Σ.Δ.Ε. αναφορικά με τη χρήση της τέχνης στη διδασκαλία. Πιο συγκεκριμένα, τίθενται τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ για τη διδασκαλία μέσω της τέχνης, με ποιο τρόπο χρησιμοποιούν την αισθητική εμπειρία στη διδασκαλία τους και, τέλος, ποιες είναι οι επιμορφωτικές ανάγκες τους σχετικά με την τέχνη ως παιδαγωγική μέθοδο και τα αντίστοιχα μοντέλα; Η μέθοδος που ακολουθείται είναι η ποιοτική, με λήψη συνεντεύξεων από εκπαιδευτικούς των Σ.Δ.Ε. που έχουν επιμορφωθεί για την τέχνη και την έχουν εφαρμόσει στη διδασκαλία τους, καθώς και από εκπαιδευτή εκπαιδευτικών. Η έρευνα καταδεικνύει πως οι εκπαιδευτικοί των Σ.Δ.Ε. έχουν θετική στάση απέναντι στη χρήση της τέχνης, προτείνοντας αξιοποίηση αντίστοιχων μοντέλων, ότι χρησιμοποιούν την τέχνη ολοένα και πιο συστηματικά, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, με οφέλη τόσο για τους εκπαιδευόμενους όσο και για τους ίδιους και τέλος, ότι είναι αναγκαία η επιμόρφωση και μάλιστα με ένα μεικτό μοντέλο (διά ζώσης και εξ αποστάσεως).
This research examines an innovative method, the Arts Based Teaching, which is in use in recent years at Universities, Schools and Second Chance Schools, focusing at Second Chance Schools and in particular at Beliefs, Attitudes and Training Needs of teachers on these schools as regards the Use of the Arts in teaching. To be more specific, the questions of research are what teachers of Second Chance Schools believe about the use of art as a teaching method, how they use art and relevant models in their teaching practice and what are their training needs as regards the arts based teaching. The method followed in this research is qualitative, and the specific instrument is the one-to-one interview from teachers of Second Chance Schools who have used art as their teaching method and from one educator. The results of this research showed that the teachers are positive about the use of art in teaching, proposing the use of specific models, that they use art despite several difficulties and they find out that students as well as themselves benefit by the arts based teaching, and also that they consider training about arts based teaching necessary, proposing the use of an hybridic training model (live meetings and distance learning).
Περιέχει σχήματα (γραφήματα).