The contribution of a teaching intervention on perceptions of primary school students to vaporize and practices related to research design

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Η συμβολή μιας διδακτικής παρέμβασης στις αντιλήψεις των μαθητών του δημοτικού σχολείου για την εξάτμιση και στις πρακτικές τους που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας
The contribution of a teaching intervention on perceptions of primary school students to vaporize and practices related to research design

ΜΑΜΙΔΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ

ΣΚΟΥΜΙΟΣ, ΜΙΧΑΗΛ
ΜΑΥΡΙΚΑΚΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα
Αν και έχουν διερευνηθεί οι αντιλήψεις των μαθητών για την εξάτμιση, είναι ιδιαίτερα περιορισμένη η έρευνα που μελετά τη συμβολή διδακτικών παρεμβάσεων στις αντιλήψεις των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, απουσιάζουν έρευνες που να μελετούν την επίδραση διδασκαλιών που βασίζονται στην εποικοδομητική προσέγγιση για τη μάθηση σχετικά με την εξάτμιση, στις πρακτικές των μαθητών που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση της συμβολής μιας διδακτικής παρέμβασης για την εξάτμιση, στις αντιλήψεις των μαθητών της Δ΄ τάξης δημοτικού σχολείου και τις πρακτικές τους που αφορούν στη σχεδίαση έρευνας. Επιπρόσθετα, επιχειρείται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (αντιλήψεων και πρακτικών) αυτής της διδακτικής παρέμβασης και της διδακτικής παρέμβασης που βασίζεται στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Για τις ανάγκες της έρευνας συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για την εννοιολογική περιοχή της εξάτμισης, το οποίο βασίστηκε στην εποικοδομητική προσέγγιση για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με χρήση επιστημονικών πρακτικών από τους μαθητές. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε σε 52 μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Επιπρόσθετα, άλλοι 42 μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου διδάχθηκαν την εννοιολογική περιοχή της εξάτμισης με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού τους εγχειριδίου. Η αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώθηκαν από τους μαθητές πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι είναι εφικτή τόσο η διδακτική επεξεργασία των αντιλήψεων των μαθητών για το φαινόμενο της εξάτμισης, όσο και η ανάπτυξη πρακτικών των μαθητών που αφορούν τη σχεδίαση έρευνας, μέσω της διδακτικής παρέμβασης που συγκροτήθηκε και εφαρμόστηκε. Επίσης, προέκυψε ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα αυτής της διδακτικής παρέμβασης ήταν σημαντικά καλύτερα από τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης που βασιζόταν στο εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου.
Although they have explored the perceptions of students for evaporation are very limited research studies contributing instructional interventions on students' perceptions of primary education. Also absent surveys to study the teachings effect based on constructive approach to learning about evaporation, the practices of students on the research design. This research aims to investigate the contribution of a teaching intervention to vaporize, in student perceptions of fourth grade primary school and practices related to research design. Additionally, attempts to compare the learning outcomes (attitudes and practices) of this didactic intervention and teaching intervention based on educational materials in the school handbook. For the purposes of the investigation, established educational material for the conceptual area of evaporation, this was based on a constructive approach to teaching science using scientific practices students. The training material was applied to 52 students in the fourth grade of primary school. Additionally, some 42 students in the fourth grade of primary school were taught the conceptual area of evaporation-based educational material of the textbook. The assessment of learning outcomes conducted with questionnaires completed by students before and after the teaching intervention. The analysis of data showed that it is possible both the teaching process of students' perceptions of the phenomenon of evaporation, and the development of practices of students regarding the research design through teaching intervention established and implemented. It also showed that the learning outcome of this teaching intervention was significantly better than the learning outcomes of the teaching intervention based on educational material in the textbook.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

επιστημονικές πρακτικές
research design
αντιλήψεις
scientific practices
constructive approach
σχεδίαση έρευνας
εποικοδομητική προσέγγιση
conceptions

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-09-23
2017-10-11T07:57:04Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
304
62



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)