Cultural marketing and corporate social responsibility: The case of Piraeus Bank Group Cultural Foundation

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Πολιτιστικό marketing και εταιρική κοινωνική ευθύνη: Η περίπτωση του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς
Cultural marketing and corporate social responsibility: The case of Piraeus Bank Group Cultural Foundation

Παπανικολάου, Μαγδαληνή

Μπιτσάνη, Ευγενία
Κάβουρα, Ανδρονίκη

Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, σχήματα
Ο ρόλος της χρηματοδότησης πολιτιστικών δραστηριοτήτων από μέρους των ιδιωτικών φορέων στο πλαίσιο του πολιτιστικού marketing και η σύνδεσή της με την εταιρική κοινωνική ευθύνη αυτών είναι ένα ενδιαφέρον ζήτημα, καθώς εξετάζει μία ιδιαίτερη πτυχή των επενδύσεων των ιδιωτικών φορέων σε πολιτιστικές ενέργειες και δραστηριότητες, με απώτερο στόχο τη διαφήμιση και την αύξηση της κερδοφορίας τους. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, υπάρχει και η άποψη σύμφωνα με την οποία οι ιδιωτικοί φορείς επενδύουν στον πολιτισμό επειδή πραγματικά ενδιαφέρονται να συμβάλλουν στην ανάδειξη, διατήρηση και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ του πολιτιστικού μάρκετινγκ και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μέσα από την περίπτωση του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Η διεξαγωγή της έρευνας έγινε με τη μικτή μέθοδο, σε πελάτες τα Τράπεζας Πειραιώς, στελέχη πολιτιστικών οργανισμών και στελέχη τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας καταδεικνύουν ότι η Τράπεζα Πειραιώς επενδύει σε προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για λόγους επίτευξης οικονομικού οφέλους, συμβολής στην ποιότητα ζωής των κατοίκων στο πλαίσιο του πολιτισμού, αλλά και δημιουργίας ενός κοινωνικά ευαίσθητου προσώπου. Η αναγνωρισιμότητα του οργανισμού, η προσέλκυση περισσοτέρων πελατών, με συνέπεια την αύξηση του μεριδίου της αγοράς και της κερδοφορίας του οργανισμού, αλλά και η ενίσχυση και προώθηση του πολιτισμού αποτελούν σημαντικά οφέλη που προκύπτουν μέσα από την εφαρμογή προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Ωστόσο, οι περιορισμένοι οικονομικοί πόροι και η έλλειψη επαρκών γνώσεων από μέρους των πελατών σχετικά με την εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελούν εμπόδια κατά τη διαδικασία της εφαρμογής προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ως εργαλείο του πολιτιστικού μάρκετινγκ.
The role of private funding for cultural activities within the context of cultural marketing and its link to corporate social responsibility is an interesting issue as it examines a particular aspect of private investment in cultural activities, with the aim of advertising and increasing their profitability. On the other hand, however, there is also the view that private actors invest in culture because they are really interested in contributing to the promotion, preservation and protection of cultural heritage. The purpose of this research is to investigate the relationship between cultural marketing and corporate social responsibility through the case of the Cultural Foundation of Piraeus Group. The research was conducted using the mixed method, in Piraeus Bank customers, members of cultural organizations and local government officials. The results of this research show that Piraeus Bank invests in corporate social responsibility programs for the purpose of achieving economic benefits, contributing to the quality of life of residents in the context of culture, as well as creating a socially sensitive person. The recognition of the organization, the increase of customer base, which result in increased market share and profitability, as well as the enhancement and promotion of culture are important benefits that result from the implementation of corporate social responsibility programs. However, the limited financial resources and the lack of sufficient knowledge on behalf of customer about corporate social responsibility are obstacles in the process of implementing corporate social responsibility programs as a tool for cultural marketing.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Tράπεζα Πειραιώς - Piraeus Bank
Πολιτιστικό marketing - Cultural marketing
πολιτισμός - culture
εταιρική κοινωνική ευθύνη - corporate social responsibility

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-10-01
2017-10-13T06:01:21Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
4
85



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)