Manuels de FLE agréés par le Ministère de l’Éducation pour la 5e classe de l’école primaire hellénique : application de grille d’évaluation, analyse comparative et étude de conformité au nouveau programme d’études commun pour les langues étrangères
Εγχειρίδια διδασκαλίας της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας για την Ε΄ τάξη του δημοτικού ελληνικού σχολείου: Εφαρμογή σχάρας αξιολόγησης, συγκριτική ανάλυση και εξέταση του βαθμού συμμόρφωσης τους με το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες. υ
Manuels de FLE agréés par le Ministère de l’Éducation pour la 5e classe de l’école primaire hellénique : application de grille d’évaluation, analyse comparative et étude de conformité au nouveau programme d’études commun pour les langues étrangères
Κολπονδίνου, Ανδριανή
Χατζημιχαήλ, Χαρούλα
Λεονταρίδου, Θεοδώρα
Το εγχειρίδιο διδασκαλίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχέσης μεταξύ του μαθητή και της ξένης γλώσσας. Η ορθή επιλογή του αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία στο δημοτικό σχολείο, εκεί όπου οι μικροί μαθητές έχουν την πρώτη τους επαφή με τη γλώσσα και την κουλτούρα στόχο. Ωστόσο, την κρίσιμη ώρα, ο εκπαιδευτικός αισθάνεται συχνά αποπροσανατολισμένος μπροστά στο εύρος του εκδοτικού τοπίου και δεν κατέχει τα κριτήρια που θα μπορούσαν να τον οδηγήσουν στη σωστή απόφαση.
Στο πλαίσιο αυτής της διπλωματικής διατριβής, μελετούμε τις εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας διδακτικές σειρές για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στην Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Ο στόχος μας είναι δώσουμε στους εκπαιδευτικούς τα απαραίτητα εργαλεία που θα διασφαλίσουν την επιλογή ενός διδακτικού εγχειριδίου που ανταποκρίνεται τόσο στο δικό τους επαγγελματικό προφίλ, όσο και στις ιδιαιτερότητες του δικού τους κοινού στόχου. Αυτό επιτυγχάνεται εφαρμόζοντας συγκεκριμένη σχάρα αξιολόγησης στις τρεις εγκεκριμένες διδακτικές σειρές και εξετάζοντας το βαθμό συμμόρφωσής τους με το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες.
Περιέχει πίνακες και γραφήματα.
Le manuel d’enseignement joue un rôle déterminant dans la relation qu’entretient l’apprenant avec la langue étrangère étudiée. Son choix judicieux a une importance davantage considérable à l’école primaire, où les petits apprenants font leur premier contact avec la langue et la culture françaises. Toutefois, face à l’ampleur du paysage éditorial, l’enseignant se sent souvent perplexe, voire démuni quant à la sélection du manuel adéquat.
Dans le cadre de ce mémoire, on étudie les séries didactiques agréées par le Ministère de l’Education Nationale pour l’enseignement du FLE à la 5e classe de l’école primaire, afin de fournir aux praticiens les outils indispensables pour sélectionner l’ensemble pédagogique qui convient tant à leur profil professionnel, qu’aux particularités de leur public – cible. Pour ce faire, on examine les manuels par l’intermédiaire d’une grille d’évaluation précise et on étudie leur conformité au nouveau programme d’études commun pour les langues étrangères
Διπλωματική Εργασία / Thesis
Διδασκαλία για το Δημοτικό-enseignement précoce
Διδακτικό εγχειρίδιο- manuel didactique
Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες-programme d’études commun pour les langues étrangères.