This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Σχεδιασμός ενός Ενεργειακά Αποδοτικότερου Συστήματος Φωτισμού σε υφιστάμενο κλειστό Αυτοκινητόδρομο
Design of an energy-efficient lighting system in existing Highway

ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΔΟΥΛΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ

Υπάρχουν στο κυρίως κείμενο, πίνακες, σχήματα, διαγράμματα, εικόνες, φωτογραφίες, χάρτες
The existing road lighting installations in Greece, although many of these have been performed a few years before, use high pressure sodium lamps without the ability of adaptive lighting and present a lot of waste of energy. In many cases, over-dimensioning of power and number of luminaires (short placing distance between poles) is observed, while in others the required road lighting limits are not apply due to inadequate maintenance. Nowadays LEDs luminaires are much more efficient even than those with High-Pressure Sodium lamps that are mounted in road lighting installations. Moreover LEDs give the opportunity of adaptive street lighting, because of their easy dimming function, that the new standard EN 13201/2015 includes. Scope of this thesis is to design an efficient lighting system on an existing motorway. Egnatia Odos (E.O.) one of the largest national roads in Greece was selected as a case study. E.O. covers a distant of 670km from Alexadroupoli to Igoumenitsa. The lighting design was performed 15 years before according a previous version of EN 13201. Several Road lighting scenarios are proposed in order to design a lighting system using new lighting technology and selecting energy-efficient lighting management technologies and equipment. A number of typical interchanges as well as a typical bridge were selected and a comprehensive study of a more efficient lighting system was carried out using the necessary data such as the location and number of lighting poles, the type of existing luminaires and lamps, etc. Five scenarios were examined. First scenario was the selection of LED luminaires and installation in existing position according the version of EN 13201 that was in force during the construction of the project. Second scenario was the selection of LED luminaires and installation in existing position according the version of European standard EN 13201/2015. Third scenario was using energy-efficient lighting management technologies for adaptive lighting to the second scenario. Fourth scenario was the selection of LED luminaires and installation in new position according the version of European standard EN 13201/2015, as the road was constructing now. The last but not least scenario was using energy-efficient lighting management technologies for adaptive lighting to the fourth scenario. Finally, the benefits from the implementation of the proposing scenarios as an investment and the estimation of the return of investment of each scenario with real data are presented.
Τα τμήματα του οδικού δικτύου στην Ελλάδα που απαιτούν φωτισμό καλύπτονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τις νέες αποδοτικότερες τεχνολογίες οδικού φωτισμού, αλλά και την έλλειψη δυνατότητας προσαρμοστικού φωτισμού. Πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται υπερδιαστασιολογήσεις των συστημάτων φωτισμού είτε ως προς τις ισχύς των φωτιστικών σωμάτων είτε ως προς την πυκνότητα εγκατάστασης των ιστών φωτισμού. Σε άλλες περιπτώσεις παρατηρείται μη τήρηση των απαιτούμενων ορίων οδικού φωτισμού λόγω κακής εφαρμογής ή ανεπαρκούς συντήρησης. Σήμερα, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led μπορούν να δώσουν μία πολύ μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας σε σχέση με τους λαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης , ενώ παρέχουν με μεγαλύτερη ευκολία τη δυνατότητα εφαρμογής προσαρμοστικού φωτισμού που περιλαμβάνεται στο νέο πρότυπο EN 13201/2015. Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής είναι ο σχεδιασμός ενός αποδοτικότερου συστήματος φωτισμού σε υφιστάμενο κλειστό αυτοκινητόδρομο. Επιλέχθηκε μία από τις μεγαλύτερες εθνικές οδούς της Ελλάδας, η Εγνατία οδός, και μελετήθηκε ως προς το σχεδιασμό ενός συστήματος φωτισμού με χρήση νέας τεχνολογίας φωτιστικών σωμάτων και επιλογή ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών διαχείρισης και εξοπλισμού του συστήματος φωτισμού. Η Εγνατία Οδός (Ε.Ο.), καλύπτει απόσταση 670km από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους του Έβρου. Ο σχεδιασμός του συστήματος οδικού φωτισμού πραγματοποιήθηκε πριν από 15 περίπου χρόνια, σύμφωνα με προηγούμενη έκδοση του EN 13201. Στην παρούσα Διπλωματική προτείνονται αρκετά σενάρια οδικού φωτισμού προκειμένου να παρουσιαστούν εφαρμόσιμες εναλλακτικές προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Γίνεται επιλογή τριών τυπικών ανισόπεδων κόμβων και μιας τυπικής γέφυρας. Στη συνέχεια πραγματοποιείται εκτενής μελέτη για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα φωτισμού χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα στοιχεία όπως η θέση και ο αριθμός των ιστών φωτισμού, ο αριθμός και ο τύπος των υφιστάμενων φωτιστικών και λαμπτήρων κλπ. Τα αποτελέσματα ανάγονται στο σύνολο των Α/Κ και γεφυρών της Εγνατίας Οδού. Εξετάζονται πέντε σενάρια. Το πρώτο σενάριο είναι η αντικατάσταση των υφιστάμενων φωτιστικών σωμάτων με φωτιστικά σώματα τύπου Led σύμφωνα με την έκδοση του EN 13201 που ίσχυε κατά την κατασκευή του έργου. Δεύτερο σενάριο είναι η τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων τύπου LED στους υφιστάμενους ιστούς ικανοποιώντας τα όρια του νέου ευρωπαϊκού προτύπου EN 13201/2015. Το τρίτο σενάριο είναι η εφαρμογή τεχνολογιών διαχείρισης φωτισμού για προσαρμοστικό φωτισμό στο σενάριο δύο. Τέταρτο σενάριο είναι η νέα εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου Led σύμφωνα με το πρότυπο EN 13201/2015 τοποθετώντας νέους ιστούς σε καινούριες θέσεις και πέμπτο σενάριο είναι η χρήση τεχνολογιών διαχείρισης φωτισμού στο τέταρτο σενάριο. Τέλος παρουσιάζονται τα οφέλη από την υλοποίηση των προτεινόμενων σεναρίων ως επένδυση και η εκτίμηση του χρόνου απόσβεσης της επένδυσης κάθε σεναρίου με πραγματικά δεδομένα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Σενάρια εξοικονόμησης ενέργειας
Οδικός φωτισμός
Adaptive lighting
Προσαρμοστικός φωτισμός
Κλάσεις φωτισμού
Ευρωπαϊκά πρότυπα
Ενεργειακή απόδοση
Road lighting
Energy efficiency
European standards
Energy saving scenarios
Lighting classes

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-09-30
2017-10-16T09:12:49Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
281
21



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)