Employer Branding: Antecedents and consequences of perceived Brand Strength

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Φίρμα Εργοδότη ¨: Οι Παράγοντες και τα Αποτελέσματα της κατανοούμενης δυναμικής της μάρκας
Employer Branding: Antecedents and consequences of perceived Brand Strength

ANASTASIA, PAKLATSIDOU

dr.KOYFOPOULOS, DIMITRIOS
LAGOUDIS, IOANNIS

ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να καταδείξει τη στρατιγική σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη φίρμα του εργοδότη και τη φήμη της ίδιας της μάρκας. Για το λόγο αυτό αναζητά τη σχέση εκείνη που αναπτύσσεται μεταξύ συγκεκριμένων παραμέτρων όπως το εργοδοτικό συμβόλαιο ως προς το περιεχόμενο και κατά πόσο εκπληρώνεται αυτό αλλά και άλλες σχετιζόμενες έννοιες που εκπίπτουν απο αυτό όπως η υπαλληλική δέσμευση, η εργασιακή ταυτοποίηση και η οργανική συμπεριφορά που αναπτύσσεται μέσα στην εταιρία.
The thesis contains charts, diagrams
The purpose of this study is to provide an insight into strategically important issues vis-à-vis employer brands and brand building. Thus, it seeks to empirically explore the role of the psychological contract in the matter of both content and fulfilment together with brand-specific transformational leadership in influencing perceived brand strength, and how the latter interacts in producing effects, namely employee engagement, organizational identification, and brand-specific organizational citizenship behaviour.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

English

2017-07-15
2017-10-17T05:27:33Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

99
0
3



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)