Foreign students in tutoring institutions: parent’s attitudes and expectations for their academic development

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)
Αλλοδαποί μαθητές στα φροντιστήρια: οι στάσεις και οι προσδοκίες των γονιών τους για την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη
Foreign students in tutoring institutions: parent’s attitudes and expectations for their academic development

ΒΛΑΣΤΑΡΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

ΚΟΥΡΤΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΑΝΔΡΟΥΣΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τις στάσεις και τις προσδοκίες των αλλοδαπών γονέων για την ακαδημαϊκή εξέλιξη των παιδιών τους μέσα από τη φοίτησή τους σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής. Από τη μελέτη του θεωρητικού πλαισίου διαπιστώνεται ότι ο θεσμός του φροντιστηρίου εμφανίζεται ήδη από τον 19ο αιώνα και συνδέεται με το σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, ενώ διαπιστώνεται ότι δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Επιπλέον, διαπιστώνεται ότι το φροντιστήριο δεν αφορά μόνο τους γηγενείς μαθητές, αλλά και τους μετανάστες, οι γονείς των οποίων προσπαθούν να ενισχύσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών τους πιστεύοντας ότι η εκπαίδευση μπορεί να τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον και συνεπώς κοινωνική ανέλιξη. Ως μέθοδος για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τρεις αλλοδαπές μητέρες και έναν πατέρα των οποίων τα παιδιά φοιτούν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δέχονται φροντιστηριακή βοήθεια. Από τη θεματική ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψε ότι οι αλλοδαποί γονείς είναι θετικά διακείμενοι απέναντι στο φροντιστήριο πιστεύοντας ότι η προσφορά του αφορά τόσο το γνωστικό και το ψυχολογικό όσο και το συμπεριφορικό επίπεδο. Επίσης, θεωρούν τη φοίτηση σε αυτό απαραίτητη προκειμένου τα παιδιά τους να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις του ελληνικού σχολείου, να βελτιώσουν τη σχολική τους επίδοση και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως προς τις προσδοκίες των αλλοδαπών γονέων αυτές προσανατολίζονται στην εισαγωγή των παιδιών τους στο Πανεπιστήμιο που θα οδηγήσει στην επαγγελματική τους αποκατάσταση ή την κοινωνική τους ανέλιξη.
The present research study aims at exploring the attitudes and expectations of foreign parents towards their children’s academic development and achievements in relation to the tutoring they receive by Secondary Education Tutoring Institutions in the Attica Prefecture. The relevant literature review ascertains the fact that the tutorial institution dates back to the 19th century and that it is interconnected to the national university entrance examination system; furthermore, it appears to be a phenomenon across the Greek border. Additionally, tutoring institutions are not exclusively addressed to indigenous populations but to immigrants as well whose parents endeavor to boost their children’s school performance based on the belief that a proper educational background may ensure a better educational future and as such social empowerment. The method of the semi-structured interview was employed to conduct this research. A total of three interviews were realized with foreign mothers and a father whose children are Secondary Education students and receive tutorial support. By means of the interviews’ thematic content analysis, the main rising issue was that foreign parents are positively disposed towards the tutorial institution believing that its contribution enhances student performance in cognitive, psychological and behavioral level. They also argued in favour of its necessity in order for their children to counterbalance any school misconceptions or deficiencies, to improve their school performance and to be sufficiently prepared for University Education. The foreign parent’s expectations are oriented towards the importance of University Education considering it as the threshold to employment prospects and social recognition opportunities.
Περιέχει: πίνακες

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Προσδοκίες
Expectations
Ακαδημαϊκή εξέλιξη
Academic development
Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης
Attitudes
Αλλοδαποί γονείς
Foreign parents
Secondary Education tutoring institutions
Στάσεις

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

Greek

2017-10-19T09:43:38Z
2017-09-22


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

69
161
4 Παραρτήματα



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)