The views of adult trainees of a Second Chance School (SCS) concerning the contribution of the descriptive-qualitative assessment.

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository of the Hellenic Open University
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Thesis (EN)

2017 (EN)

Οι απόψεις ενήλικων εκπαιδευομένων σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) σχετικά με τη συμβολή της περιγραφικής-ποιοτικής αξιολόγησης.
The views of adult trainees of a Second Chance School (SCS) concerning the contribution of the descriptive-qualitative assessment.

Μανώλη, Γεωργία

Τζιντζίδης, Αναστάσιος
Βεργίδης, Δημήτριος

Περιέχει: Πίνακες
The aim of the present thesis is to examine the views of the adult trainees of a Second Chance School (SCS) concerning the descriptive-qualitative assessment. The interest of the thesis result from the concern on whether the aims of the descriptive-qualitative assessment, as they are stated in the institutional frame, are confirmed by the trainees of the SCS. The thesis focuses on the SCS of Tripolis and records the views of the trainees concerning the contribution of the descriptive assessment to their improvement, the enhancement of their self-esteem and the prevention of the school dropout. To conduct the research, qualitative research approach was chosen. The interview was chosen as data collection technique. The data analysis was conducted with the content analysis method. The sample were 10 trainees of the second year of study. The data analysis concluded that the descriptive-qualitative assessment has positive contribution to the improvement of the trainees, the enhancement of their self-esteem and the prevention of the school dropout.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των ενήλικων εκπαιδευομένων ενός Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (στο εξής ΣΔΕ) σχετικά με την περιγραφική-ποιοτική αξιολόγηση. Το ενδιαφέρον για την έρευνα προέκυψε από τον προβληματισμό μου για το αν η επίτευξη των διατυπωμένων στα θεσμικά κείμενα για τα ΣΔΕ στόχων της περιγραφικής-ποιοτικής αξιολόγησης επιβεβαιώνεται από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους. Η έρευνα εστιάζει στο ΣΔΕ Τρίπολης και καταγράφει τις απόψεις των εκπαιδευομένων του σχετικά με τη συμβολή της περιγραφικής-ποιοτικής αξιολόγησης στη βελτίωσή τους, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους και στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής. Για τη διεξαγωγή της έρευνας ακολουθήθηκε η ποιοτική ερευνητική προσέγγιση και η τεχνική συλλογής δεδομένων ήταν η συνέντευξη. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου. Το δείγμα είναι 10 εκπαιδευόμενοι του Β΄ κύκλου σπουδών. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε η θετική συμβολή της περιγραφικής-ποιοτικής αξιολόγησης στη βελτίωση των εκπαιδευομένων στο γνωστικό, μαθησιακό, συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους και η αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Trainees
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Σχολική διαρροή
Αυτοεκτίμηση
Περιγραφική αξιολόγηση
Descriptive assessment
Εκπαιδευόμενοι
Second Chance Schools
Self-esteem
School dropout


Greek
English

2017-09-23
2017-10-09T06:57:20Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
169
81




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)