Μετά την οροφή, τα θεμέλια

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

Μετά την οροφή, τα θεμέλια

ΧΡΥΣΟΛΩΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Του Νικου Χρυςολωρα Μετά την οροφή, τα θεμέλια Παρά το άλμα εξευρωπαϊσμού των ελληνικών πανεπιστημίων, που επιχειρείται με τον νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, n εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, στην οποία συμφώνησαν επιτέλουε τα αστικά κόμματα Tns χώpas, θα παραμείνει ημιτελήε, αν δεν συνοδευτεί από ακόμη πιο φιλόδοξεε και ριζοσπαστικέε αλλαγέε στον τρόπο λειτουργία3 και τη διδακτέα ύλη του σχολείου - όχι μόνο στο λύκειο, αλλά και στο γυμνάσιο και το δημοτικό, ακόμη και στο νηπιαγωγείο. Η -κατανοητή σε μεγάλο βαθμό- εμμονή όλων σχεδόν των υπουργών Παιδεία3 Tns τελευταία3 20ετία3 στην αντιμετώπιση των στρεβλώσεων που προέκυψαν από την εφαρμογή του νόμου-πλαισίου του 1982, tous έκανε iacos να ξεχάσουν ότι με μια αντικατάσταση στέγα δεν μπορείε να διασώσει ένα οικοδόμημα, που έχει σαθρά θεμέλια. Οσοι από εμάε πήγαμε σε δημόσιο σχολείο γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι δεν μαε εφοδίασε με καμία από tis βασικέε δεξιότητε3 και γνώσει που χρειάζεται να έχει ένα3 18xpovos, προκειμένου να επιβιώσει στον σύγχρονο κόσμο - ανεξάρτητα από το αν θέλει να γίνει γεωργ03, διεθνολόγο3 ή αεροναυπηγ03: επαρκών καλλιεργημένη μαθηματική και γλωσσική αντίληψη, πολύ καλή γνώση Tns αγγλικήε και μεγάλη ευχέρεια στη χρήση υπολογιστών. Η αναπλήρωση των κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση εξαρτάται τελικά από την ωριμότητα των ίδιων των ανηλίκων, tis δυνατότητεε των γονέων και tis ικανότητεε των καθηγητών στα φροντιστήρια. Πέρα από το περιεχόμενο και το επίπεδο Tns διδακτέαε ύληε, όμωε, όταν τα παιδιά φτάνουν στο -έστω και «μεταρρυθμισμένο» σύντομα- δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ήδη αργά για μερικά πράγματα. Εχουν ήδη μάθει να μαθαίνουν με λάθοε τρόπο. Εχουν κατανοήσει ότι οι καταλήψειε και n καταστροφή δημόσια3 περιouaias είναι αποδεκτέε πρακτικέε που δεν τιμωρούνται. Εχουν γαλουχηθεί μέσα σε ένα περιβάλλον συντεχνιακών αιτημάτων και κακών εννοούμενα «δημοσιοϋπαλληλικήε» νοοτροπίαε, όπου n πειθαρχία, ο σεβασμόε του άλλου και n τήρηση των νόμων θεωρούνται αυταρχικέε πρακτικέ3. Με λίγα λόγια, έχουν πιθανότατα αποκτήσει «αναπηρίε3» eos πολίτεε, οι οποίε3 είναι πολύ δύσκολο να αποκατασταθούν στη συνέχεια, είτε στο πανεπιστήμιο είτε στον άγριο κόσμο Tns αγοράε εργασία3. Μετά την οροφή, τα θεμέλια

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-08-27T07:30:16Z
2011-08-27


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.