M mhwiVw i*w SB MftajfW Shi MMWtCixaiii^vTft MRA1A ttAJ; ij TO" IWPA1MM i - * j llJ&mi facebook Ψηφίζω Ανοικτή Φιλοσοφική ΕΚΠΑ a*5r. «φρΚιβ Ανοικτή **eim«IWi tKHA ■Jch κ*****.*^ ■ >**, ηκ ? Msu Ay uk lr, ·Μ»πφΐΗή Kflft Ηομκη ewf*ent ovwstift, Ttl σνακ* την ίοίνοη (ΰομοοο Aa ovum mXW rwptooircf^i Λίτοί nou to t»y»*«: (Λ-αχίή KAfiooijiiaV Κολέυκ tow; συμφοπτ|Τί< ee; w> napwptfc^ I 21/9 οτην AUA bo vo MqWR iva WPO ^wW- *!i Ai*iooateftWj*). MAJZi2 ΑνίξάριηΚ) Πλοία» ΑνοχιήσχιΛη 226 1 !.:ivlii»itk AyovaKTrapEvoi 0om|t^ OXX ant; KfrroArjtpEK; (■MMHMMH^ ih«MmAwi;c<& *Mp***3rtf1«(. MMmMNMHU w«thw« 4dMK tffcV.im 1ft .in Hi j hi iMhta : ■ iaroypaipiiS ■MM *v<'V(*mKni4vVwttt« i rttt tkv •t-MikA^nws.- n Wi Wit «W «Mm< if* OB *aWo\rt«p«< ?»> A-«KKT)| rgrT^; A«SJW BM3K ftprtift***** pto«m>t)Mi .tP iW«t) www fHfl* 2*. *30 hi (wiovVjStixm ow JXAl p*io vtrp oothj^ too ». Ai^imis •.... |i •< . : ^^^^^ KATAAHVH IE OAA TA IXOAEIA 10/9/2011 Moo (tfltOM : ■ -fp(Hi-jjiL 602 ^ HATA.1MWH OM TA WtftL'W >a^,-an ( wfg; '0K> | • ' >. j^Jk. **TA*M*hSl WW 1* JJHAI1A!•«.•?/m» Ht M^'/iww.tMrAik «>.Im<1w^»ii n»lM »>i»^< nwm '»"|f KA7C M XWWA TCT HAICKd! Γκρουπ νέων πρυ the εξυμνούν to κλείσιμο των σχολείων £«ε αφορίζουν τέτοιες ακραίες συμπεριφορές έχουν κατακλύοει το Διαδίκτυο. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ νεοι) νομου Η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Ιούλιο. Τέλος, τα όργανα των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Σύγκλητος Ειδικής Σύνθεσης, Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, Συντονιστική Επιτροπή, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών και Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων) εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την ίδρυση Σχολής ή Σχολών Μεταπτυχιακών Σπουδών και τη συγκρότηση των οργάνων τους. Στα ΑΕΙ nou διοικούνται anj ®$Κθάσα Επιτροπή δεν εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις, μέχρι τη λήξη της θητείας των επιτροπών. ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΟΛΗ ►► ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ «Jo κλείσιμο των ΑΒ υπονομεύει το κύρος τους» Ο ειδικός γραμματέας του υπ. Παιδείας Β. Παπάζογλου. ΑΝΟΙΧΤΕΣ σχολές* για να «περάσει» το νόμο που ψηφίστηκε με ευρύτατη συναίνεση τον Αύγουστο αναζητεί το υπ. Παιδείας με συμμάχους του ομάδες πανεπιστημιακών, οι οποίοι διακινούν καταγγελίες κατά των καταλήψεων, διαφοροποιούνται από τον «ξεθυμασμένο συνδικαλισμό που οδηγεί αε αδιέξοδο» και ζητούν να ανοίξουν τα πανεπιστήμια. Η τελευταία καταγγελία εναντίον των κλειστών σχολών ήλθε χΙές από το Πάντειο και προστέθηκε σε ανάλογο κείμενα διδασκόντων του Μετσόβου, του Γεωπονικού αλλά και της ίδιας της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών. Η πλειοψηφία των σχολών όμως σε ποσοστά που αγγίζουν το 60% του συνόλου βρίσκεται στα χέρια των δυναμικών φοιτητικών πυρήνων, που τάσσονται υπέρ της συνέχισης των καταλήψεων αδιαφορώντας για τις συνεχείς προειδοποιήσεις του υπουργείου Παιδείας για την απώλεια του εξαμήνου σε κάθε περίπτωση μη συμιιλήρωσης I 3 διδακτικών εβδομάδων, όπως προβλέπει ο νόμος. «No αρχίσουν οι εξετάσεις και να ξεκινήσει ομαλά η νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Η πρόκληση ενός νέου μακρού κύκλου |αραχών θα απαξιώσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο σε μια εξαιρετικά κρίσιμη εθνική και κοινωνική συγκυρία», αναφέρεται μεταξύ άλλων σε κείμενο μου κυκλοφόρησε χθες η Ανεξάρτητη Κίνηση ΙΚιντείου, πλειοψηφούσα παράταξη στο Διοικητικό Συμβούλιο τόθ συλλόγου ΔΕΠ ταμ Ιδρύματος. Σε ανάλογο ύφρχ π γενική συνέλευση του συλλόγου ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι «ο νέος νόμος για την ανώτατιί««Παίδευό1 δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της ακαδημαϊκής κοινότητας για τη μεταρρύθμιση που ονειρευόμασταν», αλλά «το Πανεπιστήμιο 0a πρέπει να ανοίξει. Πιστεύουμε ότι οι καταλήψεις και το κλείσιμο των ΑΕΙ υπονομεύουν το κύρος των Ιδρυμάτων, τα δυσφημούν στην κοινωνία και δημιουργούν εσωτερικές αντιθέσεις που δυσκολεύουν τη συνεννόηση και την κοινή δράση», είναι η θέση των καθηγητών του Γεωπονικού. Προηγήθηκε κείμενο 150 καθηγητών του Μετσόβου Πολυτεχνείου, ενώ π αρχή έγινε από το σύλλογο ΔΕΠ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τη διαφωνία τους «με τις αδιέξοδες καταλήψεις και Τη διαφωνία τους «με αδιέξοδες καταλήψεις και ανέξοδες απεργίες που οδπγούν το ΕΜΠ σε απαξίωση» εξέφρασαν οι καθηγητές του , - τις ανέξοδες απεργίες που οδηγούν το Πολυτεχνείο, έναν από τους παλαιότερους και εγκυρότερους θεσμούς της ελληνικής κοινωνίας, σε κατάσταση απαξίωσης», εξέφρασαν αι καθηγητές του ΕΜΠ. «Μια σοβαρή προσπάθεια προς την αντιμετώπιση της παθογένειας του ελληνικού πανεπιστημίου παρά το ότι έχει σημεία που μπορεί να προκαλούν προβληματισμό ή τριβές ή και να χρήζουν ερμηνείας ή βελτίωσης» είναι το νέο θεομικό πλαίσιο των ΑΕΙ για το ΔΕΠ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Αυτό που τώρα κύρια διακυβεύεται είναι το εάν οι κομματικές φοιτητικές παρατάξεις εις βάρος της σιωπηλής πλειοψηφίας θα συνεχίζουν να διαφεντεύουν τον πανεπιστημιακό χώρο, εξασφαλίζοντας για ολίγους και εκλεκτούς των ηγεσιών τους την αποκατάσταση στο διεφθαρμένο πελατειακό σύστημα της κεντρικής πολιτικής σκηνής, το οποίο κατά τα άλλα αντιμάχονται!», υπογραμμίζουν στο κείμενό τους οι καθηγητές του ΟΠΑ, οι οποίοι κΚαγγέλλουν τις καταλήψεις ως παράνομες ενέργειες που επιπλέον «στερούνται ηθικής νομιμοποίησης».. Types: ΑΡΘΡΑ. Subjects: ΠΑΙΔΕΙΑ" />

www.πάμε κατάληψη.gr VS ανοιχτα σχολεια.com

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

www.πάμε κατάληψη.gr VS ανοιχτα σχολεια.com

14 Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011 ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ Ο CG -β < Η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ TO ΑΝ 01 ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 0A ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥ νννννν.πάμε κατάΗηψη.αΓ VS αν Σε πεδίο μάχης έχει εξελιχθεί ο χώρος της Παιδείας από μαθητές, φοιτητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. To αλαλούμ με τα βιβλία, τα εκπαιδευτικά κενά, αλλά και το πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ έχει ταράξει τα νερά της εκπαίδευσης, σι γνώμες όμως για αντίδραση διίστανται. Η διαδικτύου κοινωνία του facebook έχει γεμίσει με groups τα οποία είτε εξυμνούν τις δυναμικές κινητοποιήσεις, όπως σι καταλήψεις και το κλείσιμο των σχολείων, είτε αφορίζουν τόσο ακραίες συμπεριφορές. Ενώ οι μαθητές και οι γονείς αγωνιούν για το μέλλον της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η κατάσταση θυμίζει καζάνι που βράζει, αρκετοί φοιτητές παρουσιάζονται επιφυλακτικοί με το κύμα καταλήψεων που έχει κατακλύσει τα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ, επικαλούμενοι τις χαμένες εξεταστικές και τη δύναμη της «μειοψηφίας» που επιβάλλει το κλείσιμο των σχολών. «Κόκκινο πανί» έχει αποδειχθεί η καθυστέρηση των βιβλίων και η προσωρινή (;) αντικατάστασή τους από φωτοτυπίες και DVDs. To facebook έχει γεμίσει με σελίδες μελών που κατακεραυνώνουν τόσο την υπουργό Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου όσο και το υπουργείο για την ολιγωρία του. «Δεν γίνεται να μας εκμεταλλεύονται και να μας πουλάνε ψέματα. Ολοι μαζί κόντρα στο απάνθρωπο εκπαιδευτικό σύστημα και στη δωρεάν α-παιδεία τους!», γράφει αγανακτισμένος ένας νεαρός σε σελίδα, π οποία υποστηρίζει κατάληψη σε όλα τα σχολεία «λόγω των μη υπαρχόντων βιβλίων». Οι μαθητές δεν διστάζουν μάλιστα Την παραίτηση της υπουργού Παιδείας σε... DVD ζήτησε αγανακτισμένος νεαρός μέσω του facebook να απαιτήσουν την παραίτηση της υπουργού σε περίπτωση που δεν φτάσουν έγκαιρα τα βιβλία στα σχολεία, «Αφού δεν υπάρχει χαρτί και μελάνι για να τυπώσει, ας μας φέρει την παραίτηση σε DVD», αναφέρει ένα από τα μέλη, ενώ στην πλειοψηφία τους σι επισκέπτες της εν λόγω ιστοσελίδας κάνουν λόγο για κοροϊδία και αβλεψίες εκ μέ- It ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΥΓΙΑΚΗ I ρους του υπουργείου. Μπορεί οι φοιτητές να φοβούνται μη χάσουν τις εξεταστικές λόγω των κλειστών σχολών, οι μαθητές όμως, τουλάχιστον στο facebook, παρουσιάζονται δυναμικοί σε καταλήψεις και πορείες για να διεκδικήσουν τα... ήδη κεκτημένα: Σχολικά βιβλία, δασκάλους και καθηγητές στις αίθουσες και δωρεάν εκπαίδευση. Ενα group μάλιστα προσκαλεί όλους τους μαθητές να προχωρήσουν σε κατάληψη όλων των σχολείων τη Δευτέρα I9 Σεπτέμβρη. Με λιγότερη ένταση και σαφώς μικρότερο αριθμό σχετικών ιστοσελίδων συνεχίζονται και σι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο των ΑΕΙ. Οι περισσότερες προτρέπουν τη μη εφαρμογή του νόμου, ο οποίος σηματοδοτεί το τέλος της δωρεάν δημόσιας Παιδείας. Ακόμα και σε αυτά τα groups όμως η αγανάκτηση για την κατάσταση σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια επικρατεί. «Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων δεν έχουν σταλεί καθόλου βιβλία, ενώ τα εκπαιδευτικά κενά μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται στα 4.703. Αυτό θα πει έργο για τη νέα γενιά», γράφει ένα μέλος. Κατά των καταλήψεων Την ώρα που το 50% περίπου των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας τελούν υπό κατάληψη, την εμφάνισή του έχει αρχίσει να κάνει και η... αντίθετη άποψη, με τους φοιτητές και όχι μόνο να δημιουργούν ομά¬ δες στην ιστοσελίδα του facebook εναντίον των καταλήψεων και ζητώντας ανοιχτά πανεπιστήμια. Και μπορεί μερικές να μετράνε μόλις μερικές δεκάδες μέλη, άλλες όμως έχουν υποστηρικτές εκατοντάδες άτομα. Στην πλειοψηφία τους, τα μέλη των ομάδων κατά των καταλήψεων είναι φοιτητές επί ητυχίω, οι οποίοι φοβούνται πως θα χαθεί η εξεταστική και θα ορκιστούν ένα εξάμηνο αργότερα. Πρώτη στις προτιμήσεις φαίνεται ότι έρχεται η ομάδα «Αγανακτισμένοι Φοιτητές. ΟΧΙ στις καταλήψεις», η οποία μετράει περίπου 1.700 μέλη, με τους υποστηρικτές της να ζητούν να ανοίξουν οι σχολές. «Ημουν κι εγώ επί πτυχίω φοιτητής και σχεδόν έχασα την προθεσμία για υποβολή χαρτιών για το μεταπτυχιακό εξαιτίας των καταλήψεων», αναφέρει ένα από τα μέλη της ομάδας. Με Επιφυλακτικοί με τις καταλήψεις πολλοί φοιτητές, επικαλούμενοι τις χαμένες εξεταστικές, αντιπροτείνουν άλλες μορφές ■ κινητοποιήσεων . αρκετά λιγότερους υποστηρικτές ακολουθεί η ομάδα «Ψηφίζω Ανοιχτό Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο θεσ/ νίκης (ΑΠΘ)», που έχει περίπου 550 μέλη, ενώ ακολουθεί με 450 περίπου μέλη η ομάδα «Ψηφίζω Ανοικτή Φιλοσοφική ΕΚΠΑ». Η ομάδα «Οχι άλλες καταλήψεις!» είναι ίσως η μακροβιότερη κατά των καταλήψεων, καθώς μετρά αναρτήσεις τουλάχιστον από το 2009, με τη σελίδα της να ανανεώνεται διαρκώς. «Αν δεν θέλετε άλλες καταλήψεις, πρέπει να μη μένουμε μόνο σε μία άποψη στο facebook, αλλά να μην αφήνουμε άλλους να αποφασίζουν για εμάς και να πηγαίνουμε στις συνελεύσεις!», είναι μία από τις αναρτήσεις στη σελίδα της ομάδας. Αν και τα μέλη αυτών των ομάδων αντιδρούν στις καταλήψεις, η πλειοψηφία τους δεν τάσσεται κατά των κινητοποιήσεων για την Παιδεία και το νέο νόμο-πλαίσιο, προτείνοντας όμως εναλλακτικούς τρόπους διαμαρτυρίας. Τη «θετική ψήφο» των υποστηρικτών των ομάδων παίρνουν προτάσεις κινητοποιήσεων, όπως καθιστική διαμαρτυρία, πορείες και επίσημο κάλεσμα σε απεργία προς όλους όσοι αντιτίθενται στο νέο νόμο για τα ΑΕΙ. ■ ► ► ΣΦΥΡΙΖΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΑ TO ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΣΤΟΝ ΑΕΪ*& Μ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ Εγκύκλιος στα ΑΕΙ για εφαρμογή του Η ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ του Σεπτεμβρίου βρίσκεται στον αέρα, σε πολλές σχολές παρακωλύεται η διαδικασία εγγραφής των πρωτοετών, ωστόσο το υπουργείο δηλώνει αποφασισμένο να προχωρήσει στην εφαρμογή του νόμου. Με εγκύκλιο του ειδικού γραμματέα ανώτατης εκπαίδευσης Β. Παηάζογλου δίνονται ©τα ΑΕΙ διευκρινίσεις για το σύνολο των ενεργειών now πρέπα να διεκπεραιώσουν προκειμένου να γίνει η μετάβαση της διοικητικής δομής των Ιδρυμάτων στο νέο καθεστώς. Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ch Σύγκλητοι θα εξα κολουθήσουν να ασκούν καθήκοντα μέχρι την πρώτη συγκρότηση των Συμβουλίων των Ιδρυ¬ μάτων, η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του Ιαχ'ουαρίου Μετά, τα ηνία παίρνουν ται Συμβούλια και οι Σύγκλητοι περιορίζονται στα ακαδημαϊκά τους καθήκοντα. Από τον Σεπτέμβριο του 2012 προβλέπεται ότι θα αναλάβουν καθήκοντα οι νέοι πρυτάνεις που θα επιλεγούν από τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων. Η θητεία των τελευταίων πρυτάνεων no© εξελέγησαν με το σύστημα του «δημοκρατικού μοντέλου» λήγει τον Αύγουστο του '12. Η γενική συνέλευση του Τμήματος θα εξακολουθήσει να λειτουργεί μέχρι την έκδοση των Π.Δ. που 0α ρυθμίζουν τη μετατροπή των^Τρπμά^^ σε προγράμματα σπουδών. νννννν.πάμε κατάΗηψη.αΓ VS αν ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011 15 ΝΕΧΙΣΤΟΥΝ ME ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ KAE I ΣΤΑ Ή ΟΧΙ οιχτά σχολεία.οοηι fM "IXH.k i jimpmpip^ MAOHTES vs StopovTonoOAOu: «£PE TA B1BAIA MA2 n 1 flAPAITHS-l IOY :^m<w«pi^: AHUM MO? _!ffrii_ : rpftfti . 891 AhjBK .-v.V". - , (ft* . NMN i .ui - ■ 0|lto,»L>M mhwiVw i*w SB MftajfW Shi MMWtCixaiii^vTft MRA1A ttAJ; ij TO" IWPA1MM i - * j llJ&mi facebook Ψηφίζω Ανοικτή Φιλοσοφική ΕΚΠΑ a*5r. «φρΚιβ Ανοικτή **eim«IWi tKHA ■Jch κ*****.*^ ■ >**, ηκ ? Msu <Bs«jeyv I VwSftXA. Αβν MJbi Ανοιχτή ϊχιιλττ- ΐ«τοκή AllD»Ai.Il,M£MM ΪΧΟΛΪΙ Φι*|#> Ay uk lr, ·Μ»πφΐΗή Kflft Ηομκη ewf*ent ovwstift, Ttl σνακ* την ίοίνοη (ΰομοοο Aa ovum mXW rwptooircf^i Λίτοί nou to t»y»*«: (Λ-αχίή KAfiooijiiaV Κολέυκ tow; συμφοπτ|Τί< ee; w> napwptfc^ I 21/9 οτην AUA bo vo MqWR iva WPO ^wW- *!i Ai*iooateftWj*). MAJZi2 ΑνίξάριηΚ) Πλοία» ΑνοχιήσχιΛη 226 1 !.:ivlii»itk AyovaKTrapEvoi 0om|t^ OXX ant; KfrroArjtpEK; (■MMHMMH^ ih«MmAwi;c<& *Mp***3rtf1«(. MMmMNMHU w«thw« 4dMK tffcV.im 1ft .in Hi j hi iMhta : ■ iaroypaipiiS ■MM *v<'V(*mKni4v<ji -*n*i)Tit wk (of 9>Vwttt« i rttt tkv •t-MikA^nws.- n Wi Wit «W «Mm< if* OB *aWo\rt«p«< <Jfii |fr "' ° *)*»>?»> A-«KKT)| rgrT^; A«SJW BM3K ftprtift***** pto«m>t)Mi .tP iW«t) www fHfl* 2*. *30 hi (wiovVjStixm ow JXAl p*io vtrp oothj^ too ». Ai^imis •.... |i •< . : ^^^^^ KATAAHVH IE OAA TA IXOAEIA 10/9/2011 Moo (tfltOM : ■ -fp(Hi-jjiL 602 ^ HATA.1MWH OM TA WtftL'W >a^,-an ( wfg; '0K> | • ' >. j^Jk. **TA*M*hSl WW 1* JJHAI1A!•«.•?/m» Ht M^'/iww.tMrAik «>.Im<1w^»ii n»l<mi>M »>i»^< nwm '»"|f KA7C M XWWA TCT HAICKd! Γκρουπ νέων πρυ the εξυμνούν to κλείσιμο των σχολείων £«ε αφορίζουν τέτοιες ακραίες συμπεριφορές έχουν κατακλύοει το Διαδίκτυο. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ νεοι) νομου Η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Ιούλιο. Τέλος, τα όργανα των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Σύγκλητος Ειδικής Σύνθεσης, Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, Συντονιστική Επιτροπή, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών και Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων) εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την ίδρυση Σχολής ή Σχολών Μεταπτυχιακών Σπουδών και τη συγκρότηση των οργάνων τους. Στα ΑΕΙ nou διοικούνται anj ®$Κθάσα Επιτροπή δεν εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις, μέχρι τη λήξη της θητείας των επιτροπών. ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΟΛΗ ►► ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ «Jo κλείσιμο των ΑΒ υπονομεύει το κύρος τους» Ο ειδικός γραμματέας του υπ. Παιδείας Β. Παπάζογλου. ΑΝΟΙΧΤΕΣ σχολές* για να «περάσει» το νόμο που ψηφίστηκε με ευρύτατη συναίνεση τον Αύγουστο αναζητεί το υπ. Παιδείας με συμμάχους του ομάδες πανεπιστημιακών, οι οποίοι διακινούν καταγγελίες κατά των καταλήψεων, διαφοροποιούνται από τον «ξεθυμασμένο συνδικαλισμό που οδηγεί αε αδιέξοδο» και ζητούν να ανοίξουν τα πανεπιστήμια. Η τελευταία καταγγελία εναντίον των κλειστών σχολών ήλθε χΙές από το Πάντειο και προστέθηκε σε ανάλογο κείμενα διδασκόντων του Μετσόβου, του Γεωπονικού αλλά και της ίδιας της Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών. Η πλειοψηφία των σχολών όμως σε ποσοστά που αγγίζουν το 60% του συνόλου βρίσκεται στα χέρια των δυναμικών φοιτητικών πυρήνων, που τάσσονται υπέρ της συνέχισης των καταλήψεων αδιαφορώντας για τις συνεχείς προειδοποιήσεις του υπουργείου Παιδείας για την απώλεια του εξαμήνου σε κάθε περίπτωση μη συμιιλήρωσης I 3 διδακτικών εβδομάδων, όπως προβλέπει ο νόμος. «No αρχίσουν οι εξετάσεις και να ξεκινήσει ομαλά η νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Η πρόκληση ενός νέου μακρού κύκλου |αραχών θα απαξιώσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο σε μια εξαιρετικά κρίσιμη εθνική και κοινωνική συγκυρία», αναφέρεται μεταξύ άλλων σε κείμενο μου κυκλοφόρησε χθες η Ανεξάρτητη Κίνηση ΙΚιντείου, πλειοψηφούσα παράταξη στο Διοικητικό Συμβούλιο τόθ συλλόγου ΔΕΠ ταμ Ιδρύματος. Σε ανάλογο ύφρχ π γενική συνέλευση του συλλόγου ΔΕΠ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι «ο νέος νόμος για την ανώτατιί««Παίδευό1 δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της ακαδημαϊκής κοινότητας για τη μεταρρύθμιση που ονειρευόμασταν», αλλά «το Πανεπιστήμιο 0a πρέπει να ανοίξει. Πιστεύουμε ότι οι καταλήψεις και το κλείσιμο των ΑΕΙ υπονομεύουν το κύρος των Ιδρυμάτων, τα δυσφημούν στην κοινωνία και δημιουργούν εσωτερικές αντιθέσεις που δυσκολεύουν τη συνεννόηση και την κοινή δράση», είναι η θέση των καθηγητών του Γεωπονικού. Προηγήθηκε κείμενο 150 καθηγητών του Μετσόβου Πολυτεχνείου, ενώ π αρχή έγινε από το σύλλογο ΔΕΠ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τη διαφωνία τους «με τις αδιέξοδες καταλήψεις και Τη διαφωνία τους «με αδιέξοδες καταλήψεις και ανέξοδες απεργίες που οδπγούν το ΕΜΠ σε απαξίωση» εξέφρασαν οι καθηγητές του , - τις ανέξοδες απεργίες που οδηγούν το Πολυτεχνείο, έναν από τους παλαιότερους και εγκυρότερους θεσμούς της ελληνικής κοινωνίας, σε κατάσταση απαξίωσης», εξέφρασαν αι καθηγητές του ΕΜΠ. «Μια σοβαρή προσπάθεια προς την αντιμετώπιση της παθογένειας του ελληνικού πανεπιστημίου παρά το ότι έχει σημεία που μπορεί να προκαλούν προβληματισμό ή τριβές ή και να χρήζουν ερμηνείας ή βελτίωσης» είναι το νέο θεομικό πλαίσιο των ΑΕΙ για το ΔΕΠ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Αυτό που τώρα κύρια διακυβεύεται είναι το εάν οι κομματικές φοιτητικές παρατάξεις εις βάρος της σιωπηλής πλειοψηφίας θα συνεχίζουν να διαφεντεύουν τον πανεπιστημιακό χώρο, εξασφαλίζοντας για ολίγους και εκλεκτούς των ηγεσιών τους την αποκατάσταση στο διεφθαρμένο πελατειακό σύστημα της κεντρικής πολιτικής σκηνής, το οποίο κατά τα άλλα αντιμάχονται!», υπογραμμίζουν στο κείμενό τους οι καθηγητές του ΟΠΑ, οι οποίοι κΚαγγέλλουν τις καταλήψεις ως παράνομες ενέργειες που επιπλέον «στερούνται ηθικής νομιμοποίησης».

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-09-18T07:30:13Z
2011-09-17


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.