Αφηγηματικές όψεις νομιμοποίησης/αντίστασης σε χιουμοριστικά τραγούδια για την πανδημία:: Μια πρόταση κριτικού γραμματισμού
(EL)
Καραχάλιου, Ράνια
Στόχος του άρθρου είναι να καταδείξει πώς τα κείμενα μαζικής κουλτούρας με κεντρική θεματική τον κορονοϊό μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης. Ειδικότερα, αναλύονται δύο βίντεο κλιπ κωμικών τραγουδιών του Θέμου (Apicos) Ρίζου, με έμφαση στα καθεστώτα αλήθειας τα οποία αναπαράγουν ή/και αμφισβητούν. Με επίκεντρο τη σημειωτική (γλωσσική και οπτική) αναπαράσταση, αποκαλύπτεται πώς το χιούμορ συμβάλλει καταλυτικά τόσο στην κατασκευή ταυτοτήτων νομιμοποίησης όσο και αντίστασης απέναντι στις ηγεμονικές μορφές διαχείρισης της «αλήθειας».
(EL)