The teaching of the Art and Science of Medicine

This item is provided by the institution :
International Hippocratic Foundation   

Repository :
Deltos  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



English (EL)
The teaching of the Art and Science of Medicine (EN)

Cokkinos, Dennis V.

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-01


Η Διδασκαλία της Τέχνης και της Επιστήμης της ΙατρικήςΗ διδασκαλία της ιατρικής ανάγεται στον Ιπποκράτη, ο οποίος στον Όρκο του θεωρεί τους δασκάλους του ίσους με τους γονείς του. Οι μέθοδοι διδασκαλίας μεταβάλλονται. Η διδασκαλία από αμφιθεάτρου δίδει τη θέση της σε μάθηση σε μικρές ομάδες και βάσει προβλημάτων, αλλά ο ενθουσιασμός είναι το κύριο συστατικό του δασκάλου ο οποίος πρέπει να παράγει γνώση και όχι απλώς να τη μεταδίδει. Ο δάσκαλος συχνά γίνεται και μέντωρ. Η διδασκαλία, η έρευνα και η κλινική πράξη είναι οι τρείς στύλοι της ιατρικής. Η έλευση της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει πολλά βοηθήματα αλλά δημιουργεί πολλές προκλήσεις. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ετοιμάζουμε τη γενιά του αύριο. (EL)
Teaching of medicine hails back to the age of Hippocrates; in the “Oath” he considers his teachers equal to his parents. Teaching, clinical practice and research constitute the three pillars of medicine, and they are interconnected. The methods of teaching medicine are very important. Auditorium lectures are being replaced by teaching in small groups and problem-oriented teaching. Still the enthusiasm of the teacher who can also become a mentor is a critical ingredient. The teacher should not just transmit but also create knowledge. The advent of artificial intelligence provides new auxiliary tools but also poses new challenges. We must not forget that we are shaping the future of tomorrow. (EN)


mentor (EN)
Education (EN)
clinical practice (EN)
research (EN)
artificial intelligence (EN)

English

Society «The Friends of the Museum of Hellenic Medicine» (FMHM) (EN)


2945-1205
ΔΕΛΤΟΣ; Τόμ. 34 Αρ. 52 (2024); 46-50 (EL)
DELTOS; Vol. 34 No. 52 (2024); 46-50 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Copyright (c) 2024 Dennis V. Cokkinos (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)