Πειραματική εφαρμογή των σωματικών πρακτικών του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Δημοτικό Σχολείο
(EL)
Theodoros Terzopoulos
(EN)
Τσαλαπάτης, Νικόλαος
Ρήγα, Βασιλική
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία απόπειρα εισαγωγής της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου ως θεατρικής τέχνης στην Α/-θμια εκπαίδευση, με σκοπό να διερευνηθεί αν αποτελεί χρήσιμη διδακτική πρακτική στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, αυτό που μελετάται είναι, αν η καλλιτεχνική φιλοσοφία για τις έντονες σωματικές πρακτικές, τις οποίες υιοθετεί ο εν λόγω σκηνοθέτης για να προετοιμάσει τους ηθοποιούς στο έργο του, είναι εφικτό να προσομοιωθούν στις συνθήκες διδακτικής πράξης για μαθητές/-τριες εννέα με δέκα ετών. Για το εγχείρημα αυτό χρησιμοποιήσαμε ως μέθοδο έρευνας την έρευνα δράσης και ως βασική τεχνική για τη συλλογή των δεδομένων μας την παρατήρηση. Τα όσα διερευνήθηκαν, συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν ως δεδομένα, μας οδήγησαν στη διαπίστωση πως τα παιδιά αντέδρασαν θετικά στις ιδιαίτερες αυτές σωματικές τεχνικές και κατάφεραν να εκφραστούν δημιουργικά με το σώμα τους, να χρησιμοποιούν σωστά τη διαφραγματική αναπνοή, να εκτελούν μία θεατρική δράση με ορθή εκφορά του λόγου και να δρουν ως ομάδα για την παραγωγή ενός καλλιτεχνικού αποτελέσματος.
(EL)
This paper illustrates the attempt to introduce the Theodoros Terzopoulos’s method of performing arts to the primary education, in order to investigate its suitability in the Drama Education. Ιn particular, the focal point of this research constitutes whether the Terzopoulos’s artistic attitude towards the dynamic physical movements, used to prepare actors for their performances, could be adapted to the instruction of students nine to ten years old. In this project the data was collected through observations, and the action research method was used. The results indicate that students reacted positively towards these body actions, and that through them they managed not only to use their body to creatively express themselves, but also to use their diaphragmatic breathing correctly, to practice a drama action in a proper vocalisation, and to act as a team during the production of an artistic result.
(EN)