Predictor-based adaptive cruise control design with integral action

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πολυτεχνείο Κρήτης   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Predictor-based adaptive cruise control design with integral action (EN)

Μπεκιαρης-Λυμπερης Νικολαος (EL)
Παπαγεωργιου Μαρκος (EL)
Roncoli Claudio (EL)
Bekiaris-Liberis Nikolaos (EN)
Papageorgiou Markos (EN)
Roncoli Claudio (EN)

full paper
conferenceItem

2018


We develop a predictor-based adaptive cruise control design with integral action (based on a nominal constant time-headway policy) for compensation of long actuator and sensor delays in vehicular systems utilizing measurements of the relative spacing as well as of the speed and the short-term history of the desired acceleration of the ego vehicle. Employing an input-output approach we show that the predictor-based adaptive cruise control law with integral action guarantees all of the four typical performance specifications of adaptive cruise control designs, namely, (1) stability, (2) zero steady-state spacing error, (3) string stability, and (4) non-negative impulse response, despite the long input delay. The effectiveness of the developed control design is illustrated in simulation considering various performance metrics. (EN)

Predictor feedback (EN)
Adaptive cruice control (EN)

15th IFAC Symposium on Control in Transportation Systems CTS 2018 (EL)

Αγγλική γλώσσα

Elsevier (EN)

Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Technical University of Crete (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.