Υπαίθριος σχολικός χώρος: παιδαγωγικές και σχεδιαστικές μεταφράσεις του φυσικού στοιχείου.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πολυτεχνείο Κρήτης   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πολυτεχνείου Κρήτης   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υπαίθριος σχολικός χώρος: παιδαγωγικές και σχεδιαστικές μεταφράσεις του φυσικού στοιχείου. (EL)

Κατσιουλη Βασιλικη (EL)
Katsiouli Vasiliki (EN)

Ουγγρινης Κωνσταντινος-Αλκετας (EL)
Βαζακας Αλεξανδρος (EL)
Καραμανεα Παναγιωτα (EL)
Ouggrinis Konstantinos-Alketas (EN)
Karamanea Panagiota (EN)
Vazakas Alexandros (EN)

other
conferenceItem

2018


Η παρούσα εργασία αφορά στη μελέτη του υπαίθριου χώρου σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βασικός στόχος είναι να επαναπροσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται και οργανώνονται οι αύλειοι σχολικοί χώροι, θέτοντας ως βασικό γνώμονα την αλληλεπίδραση των παιδιών με τα στοιχεία της φύσης. Το θέμα προσεγγίζεται αρχικά από τη σκοπιά της παιδαγωγικής, προσπαθώντας να κατανοηθεί ο τρόπος με τον οποίο ο υπαίθριος χώρος, τροφοδοτεί και τροφοδοτείται από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ο τρόπος με τον οποίο οργανώνεται σε παιδαγωγικές πρακτικές, οι οποίες αποτελούν σημεία αναφοράς στην εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στη συνέχεια προσεγγίζεται από τη σκοπιά της αρχιτεκτονικής, αναζητώντας τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται σχεδιαστικά ο υπαίθριος σχολικός χώρος και καταλήγοντας σε δύο συγκεκριμένα παραδείγματα όπου ενσωματώνουν στο σχεδιασμό και κατ’ επέκταση στην εκπαιδευτική διαδικασία, στοιχεία από το φυσικό περιβάλλον. Έπειτα, η μελέτη εστιάζει στα ελληνικά δεδομένα αναζητώντας τις κρατικές προδιαγραφές των σχολικών αυλών και παρουσιάζοντας δύο παραδείγματα ελληνικών δημόσιων σχολείων, στα οποία οι χρήστες πραγματοποιούν αναδιαμορφώσεις στους υπαίθριους χώρους, με στόχο να δημιουργηθούν στις αυλές ενεργά πεδία δραστηριοτήτων μάθησης. Συσχετίζοντας τις επιμέρους ενότητες η παρούσα μελέτη καταλήγει στα βασικά στοιχεία τα οποία ορίζουν την αυλή ως πεδίο βιωματικής μάθησης και περιβαλλοντικής αγωγής, επαναπροσδιορίζοντας το ρόλο της και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα πεδίο για νέες παιδαγωγικές και αρχιτεκτονικές κατευθύνσεις. (EL)

Η σκοπιά της αρχιτεκτονικής (EL)
Αναδιαμορφώσεις αυλών στην Ελλάδα (EL)
Η σκοπιά της παιδαγωγικής (EL)
Ελληνικά δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (EL)

Ελληνική γλώσσα

Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Technical University of Crete (EN)

Πολυτεχνείο Κρήτης (EL)
Technical University of Crete (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.