Βασικές ικανότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Βασικές ικανότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (EL)

Μακρή, Παναγιώτα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
peer-reviewed article (EN)

2024-10-09


Στο πλαίσιο δημιουργίας του Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης (ΕΧΕ) έχουν διατυπωθεί σύμφωνα με την Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου οχτώ (8) βασικές ικανότητες που πρέπει να έχουν αναπτύξει όλοι όσοι ολοκληρώνουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι οι αυτές οι βασικές ικανότητες έχουν κατακτήσει μια σημαντική θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης μέσα από την ενσωμάτωσή τους στα αναλυτικά Προγράμματα των ευρωπαϊκών χωρών. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η πρώτη βαθμίδα της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό). Η συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διεξήχθη κατά τον μήνα Μάρτιο του έτους 2024, έχει ως σκοπό να απαντήσει στο ερώτημα αν έχουν ενταχθεί οι βασικές ικανότητες στο Πρόγραμμα Σπουδών του Δημοτικού. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, διερευνήσαμε με τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου το Πρόγραμμα Σπουδών (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ) του Δημοτικού. Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνάς μας φαίνεται ότι οι βασικές ικανότητες, οι οποίες συνδέονται με τα μαθησιακά αποτελέσματα του ΕΧΕ, έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών του Δημοτικού. (EL)
n the context of creating the European Education Area (EEA), eight (8) key competences have been formulated according to the Recommendation of the European Parliament, which all individuals completing Compulsory Education must have developed. In recent years, these key competences have gained significant prominence in Europe's educational systems through their integration into the curricula of European countries. According to current legislation, the first stage of Compulsory Education in Greece is Primary Education (Kindergarten and Elementary School). The specific research, conducted in March 2024, aims to answer the question of whether the key competences have been incorporated into the Curriculum of Primary Education. To achieve this goal, we investigated the Curriculum of Primary Education using content analysis method. According to the main findings of our research, it seems that the key competences, which are linked to the learning outcomes of the EEA, have been integrated into the Curriculum of Primary Education. (EN)


Βασικές ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα, ΕΧΕ, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (EL)

Greek

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Χίου (EL)


2945-1833
Εκπαιδευτικές Διαδρομές; Τόμ. 1 Αρ. 1 (2024): Εκπαιδευτικές Διαδρομές; 204-213 (EL)
Educational Routes; Vol. 1 No. 1 (2024): Educational Routes; 204-213 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Copyright (c) 2024 Παναγιώτα Μακρή (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)