Teaching reading comprehension to students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου   

Αποθετήριο :
Educational Routes  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (EL)
Teaching reading comprehension to students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (EN)

Ζαφειριάδης, ΚΥΡΙΑΚΟΣ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
peer-reviewed article (EN)

2025-04-07


Οι μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αναγνωστική κατανόηση, τα οποία επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση και μπορεί να συνεχιστούν και στην ενήλικη ζωή, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη να υποστηριχτούν αποτελεσματικά. Προτείνονται διάφορες αποτελεσματικές στρατηγικές στο πλαίσιο των οποίων διδάσκονται παρεμβάσεις (η ενεργοποίηση προγενέστερης γνώσης, η παράφραση, η χρήση γραφικών οργανωτών και χαρτών ιστορίας, η υποβολή και η απάντηση ερωτήσεων, η συγγραφή περίληψης), με τις οποίες οι μαθητές με ΔΕΠΥ έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν δημιουργικά την κατανόηση γραπτών κειμένων, αλλά και να θέτουν στόχους, να αυτοδιδάσκονται, να αυτοελέγχονται και να αυτοενισχύονται. (EL)
Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder experience problems in reading comprehension, which affect their academic performance and may continue into adulthood, highlighting the need to be effectively supported. Several effective strategies are suggested in which interventions (activating prior knowledge, paraphrasing, using graphic organizers and story maps, asking and answering questions, summarizing), are taught in which students with ADHD have the ability to creatively organize their understanding of written texts, but also to set goals, self-teach, self-monitor and self-reinforce. (EN)


Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας, αναγνωστική κατανόηση, στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης (EL)
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (EL)

Ελληνική γλώσσα

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Χίου (EL)


2945-1833
Εκπαιδευτικές Διαδρομές; Τόμ. 1 Αρ. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EL)
Educational Routes; Vol. 1 No. 2 (2025): Εκπαιδευτικές Διαδρομές (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Copyright (c) 2025 ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΗΣ (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.