The I-TAP-PD project and the Greek participation Contribution to local practices of equal collaboration between teachers and artists and to international research

This item is provided by the institution :
Hellenic Theatre/Drama & Education Network   

Repository :
Education & Theatre Journal  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το πρόγραμμα ITAP-PD και η ελληνική συμμετοχή: συνεισφορά στην εγχώρια πρακτική της ισότιμης συνεργασίας εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών και στη διεθνή έρευνα (EL)
The I-TAP-PD project and the Greek participation Contribution to local practices of equal collaboration between teachers and artists and to international research (EN)

Choleva, Nassia
Potamousi, Iro
Giannouli, Betty

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από αξιολόγηση της Συντακτικής Επιτροπής (EL)
κείμενο (EL)
Editorial Board Reviewed Article (EN)
text (EN)

2023-12-28


Στο κείμενο αυτό παρουσιάζεται το Διεθνές Πρόγραμμα International Teacher-Artist Partnership – Professional Development (Ι-TAP-PD). Πλαισιώνονται ο ορισμός και η μεθοδολογία της ισότιμης συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη (TAP) και παρουσιάζονται η δομή και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου προγράμματος, όπως υλοποιήθηκε από φορείς που κινούνται στον χώρο της εκπαίδευσης και των τεχνών σε 4 χώρες (Ιρλανδία, Σερβία, Ολλανδία, Ελλάδα) το διάστημα 2020-2023. Στη συνέχεια, περιγράφονται τα βασικά χαρακτηριστικά και γενικά ερευνητικά ευρήματα από την υλοποίηση της μεθοδολογίας σε 6 ζευγάρια καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών σε τέσσερις περιφέρειες της Ελλάδας. Κατόπιν οι συγγραφείς παρουσιάζουν τα βήματα που ακολούθησαν για τον σχεδιασμό, τον συντονισμό και την υλοποίηση της διεθνούς έρευνας που διενεργήθηκε μεταξύ των τεσσάρων χωρών, καθώς και τις ενέργειες οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της. (EL)
This paper presents the International Teacher-Artist Partnership – Professional Development (I-TAP-PD) programme, framing the definition and methodology of Teacher- Artist Partnership (TAP) and presenting the structure and content of this programme as implemented by organisations working in the field of education and the arts in 4 countries (Ireland, Serbia, the Netherlands, Greece) in the period between 2020 and 2023. The main characteristics and general research findings from the implementation of the methodology by 6 pairs of artists and teachers in four regions in Greece are then described. The authors outline the steps followed to design, coordinate and implement the international research conducted in the four countries as well as the actions taken so far to disseminate its results. (EN)


ισότιμη συνεργασία (EL)
συνεργασία εκπαιδευτικού-καλλιτέχνη (EL)
πρόγραμμα Erasmus (EL)
επαγγελματική ανάπτυξη (EL)
τέχνες στην εκπαίδευση (EL)
arts in education (EN)
Teacher-Artist Partnership (EN)
Erasmus project (EN)
equal collaboration (EN)
professional development (EN)

Greek
English

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EN)


2945-2058
1109-821X
Εκπαίδευση & Θέατρο; Τόμ. 24 (2023); 72-79 (EL)
Education & Theatre; Vol. 24 (2023); 72-79 (EN)

Copyright (c) 2023 Education @ Theatre (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)