Ο χαρακτήρας της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και η ισότητα στο πλαίσιο της συνεργασίας εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση   

Αποθετήριο :
Εκπαίδευση και Θέατρο  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο χαρακτήρας της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και η ισότητα στο πλαίσιο της συνεργασίας εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών (EL)
The quality and equality of personal and professional development in teacher-artist partnerships (EN)

McGrarth, Vera

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από αξιολόγηση της Συντακτικής Επιτροπής (EL)
κείμενο (EL)
Editorial Board Reviewed Article (EN)
text (EN)

2023-12-28


Η συνεργασία προϋποθέτει την ισότητα. Ωστόσο, ενώ οι προηγούμενες εκδοχές συνεργασίας εκπαιδευτικών-καλλιτεχνών (TAP) δεν αναγνώριζαν τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών στη δομή και την εφαρμογή τους, πιο πρόσφατες αξιολογήσεις υλοποίησης προγραμμάτων TAP τείνουν να εστιάζουν αποκλειστικά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Υπάρχουν ελάχιστα τεκμηριωμένα στοιχεία όσον αφορά την ανάπτυξη των καλλιτεχνών στο πλαίσιο δράσεων TAP, πόσο μάλλον προσπάθειες να περιγραφεί. Παρακάτω παρουσιάζονται μελέτες περίπτωσης που αφορούν δύο φιλοξενούμενες δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος I-TAP-PD, που έλαβαν χώρα στην Ιρλανδία, με στόχο να αναδειχτεί ο χαρακτήρας της μάθησης την οποία πέτυχαν οι δύο επαγγελματίες μέσω της διαδικασίας του προγράμματος I-TAP-PD. Η προκείμενη είναι να δημιουργηθεί διάλογος σχετικά με τον χαρακτήρα και την ισότητα με όρους μάθησης στο πλαίσιο της διαδικασίας TAP για τους καλλιτέχνες και τους εκπαιδευτικούς και να δοθεί το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα σε αυτό τον σημαντικό τομέα έρευνας. Οι μελέτες περίπτωσης δείχνουν ότι ο συνεχής διάλογος και η πρακτική μεταξύ ισότιμων συνεργατών είναι το κλειδί για να κατανοήσουμε σε βάθος τη μάθηση των παιδιών μέσω των τεχνών. Και τέτοιου είδους γνώσεις μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην εξέλιξη των πρακτικών TAP, προκειμένου να βελτιωθεί η προσφορά των τεχνών στην εκπαίδευση για τα παιδιά στα σχολεία μας. (EL)
Partnership implies equality. However, while earlier iterations of Teacher-Artist Partnership (TAP) failed to acknowledge teacher professionalism in their structure and implementation, more recent TAP evaluations tend to focus exclusively on teacher professional development. There is little in the way of documented evidence of artists’ development in TAP, let alone efforts to describe it. Case studies of two Irish I-TAP-PD residencies are presented below to illuminate the nature of the learning both professionals experienced through the I-TAP-PD process. The premise is to generate dialogue about the quality and equality of learning in TAP for both artists and teachers and prompt further research into this important area of enquiry. The case studies indicate that ongoing dialogue and practice between partners of equal status are key in generating real insight into children’s learning through the arts. And such insights have much to contribute to evolving TAP practices for the betterment of our arts-in-education provision for children in our schools. (EN)


ισότιμη συνεργασία (EL)
προσωπική ανάπτυξη (EL)
συνεργασία εκπαιδευτικού - καλλιτέχνη (EL)
μελέτη περίπτωσης (EL)
επαγγελματική ανάπτυξη (EL)
TAP (EN)
equal partnership (EN)
personal development (EN)
professional development (EN)
case study (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EN)


2945-2058
1109-821X
Εκπαίδευση & Θέατρο; Τόμ. 24 (2023); 80-89 (EL)
Education & Theatre; Vol. 24 (2023); 80-89 (EN)

Copyright (c) 2023 Education @ Theatre (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.