Από τα θεραπευτικά στα καλλιτεχνικά-πολιτικά παραδείγματα: Οι ιστορικά διαμορφωμένες διαστάσεις της τέχνης των αναπήρων και το ελληνικό πολιτισμικό πλαίσιο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση   

Αποθετήριο :
Εκπαίδευση και Θέατρο  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Από τα θεραπευτικά στα καλλιτεχνικά-πολιτικά παραδείγματα: Οι ιστορικά διαμορφωμένες διαστάσεις της τέχνης των αναπήρων και το ελληνικό πολιτισμικό πλαίσιο (EL)
From therapeutic to artistic-political examples The historically shaped dimensions of art involving people with disabilities and the Greek cultural context (EN)

Koltsida, Maria

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Άρθρο που έχει περάσει από ομότιμη αξιολόγηση (EL)
Peer reviewed article (EN)

2024-12-28


Η τέχνη που αφορά ανάπηρα άτομα και καλλιτέχνες αποτελεί ένα πεδίο που σταδιακά προσελκύει το ενδιαφέρον ακαδημαϊκών, ερευνητών, καλλιτεχνών και πολιτιστικών οργανισμών στο ελληνικό πλαίσιο. Η σχετικά περιορισμένη ωστόσο θεωρητική και ερευνητική κάλυψη του πεδίου επιτάσσει τη διερεύνηση των διαφορετικών τάσεων που σχετίζονται με τις τέχνες, και ιδιαίτερα το θέατρο και τα ανάπηρα άτομα. Στο πρώτο μέρος της παρούσας μελέτης, διερευνώνται οι διαφορετικές πρακτικές τέχνης που αφορούν ανάπηρα άτομα και καλλιτέχνες, μέσα από συγκεκριμένες −ιστορικά διαμορφωμένες− διαστάσεις. Στο δεύτερο μέρος συζητείται η σχετική έρευνα στο πεδίο και η διάρθρωση της καλλιτεχνικής πρακτικής και εκπαίδευσης των αναπήρων στον ελληνικό πολιτιστικό χώρο. Μέσα από τη θεωρητική ανάλυση των παραπάνω δεδομένων, η μελέτη επιχειρεί να συζητήσει τους τρόπους με τους οποίους οι −ιστορικά διαμορφωμένες− διαστάσεις στην τέχνη που αφορά ανάπηρα άτομα και καλλιτέχνες διαπλέκονται και σχετίζονται με την καλλιτεχνική πρακτική και εκπαίδευση των αναπήρων στον ελληνικό χώρο. (EL)
Art involving disabled people and artists is a field that is gradually attracting the interest of academics, researchers, artists and cultural organisations in Greece. However, the relatively limited theoretical and research scope of the field requires an exploration of different trends in relation to the arts, and in particular theatre and people with disabilities. The first part of this study explores the different artistic practices related to disabled people and artists through specific, historically shaped dimensions. The second part focuses on the relevant research and the structure of artistic practice and education of disabled people in the Greek cultural context. Through a theoretical analysis of the above data, the study attempts to discuss how the historically shaped dimensions of art involving people and artists with disabilities are intertwined with the artistic practice and education of disabled people in the Greek cultural space. (EN)


τέχνη (EL)
θέατρο (EL)
αναπηρία (EL)
καλλιτεχνική εκπαίδευση (EL)
theatre (EN)
art (EN)
disability (EN)
arts education (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EN)


2945-2058
1109-821X
Εκπαίδευση & Θέατρο; Τόμ. 25 (2024): Εκπαίδευση & Θέατρο; 10-23 (EL)
Education & Theatre; Vol. 25 (2024): Education & Theatre; 10-23 (EN)

Copyright (c) 2025 Education & Theatre (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.