Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία-Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία-Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας

Κασιμάτη, Αικατερίνη

Το θεµατικό περίγραµµα της ενότητας περιλαμβάνει: Οριοθέτηση της ∆ιδακτικής Μεθοδολογίας, σύντοµη ιστορική εξέλιξη της ∆ιδακτικής, νέες θεωρητικές τάσεις. ∆ιδακτική Μεθοδολογία και Επιστήµες της Αγωγής, η σχέση της µε τη ∆ιδακτική Επαγγελµατικών Μαθηµάτων. Βασικές έννοιες της ∆ιδακτικής (διδασκαλία, µαθητεία, µάθηση, πορεία διδασκαλίας, µέθοδος κ.α.). Χρήση µοντέλων στη ∆ιδακτική, διδακτικές και κοινωνικές µορφές της διδασκαλίας, τα γνωστικά εφόδια του εκπαιδευτικού. Σχεδιασµός της ∆ιδασκαλίας, επίπεδα σχεδιασµού, διδακτική ενότητα, Σχέδιο Μαθήµατος, Ασκήσεις εκπόνησης Σχεδίου Μαθήµατος και παρατήρησης – αξιολόγησης της διδασκαλίας. ∆ιδακτικοί στόχοι: Επιλογή, διατύπωση, ταξινοµία διδακτικών στόχων. Αναλυτικό Πρόγραµµα, Περιεχόµενα: Επιλογή και δόµηση. Πορεία ∆ιδασκαλίας, Φάσεις – ∆ραστηριότητες ∆ιεξαγωγής. Σύγχρονες διδακτικές αρχές, Λειτουργίες και χρήση της διδακτικής ερώτησης. Ενδιαφέρον, κίνητρα ως προϋποθέσεις της µάθησης. Σύγχρονα εκπαιδευτικά µέσα και Τεχνολογία στη διαδικασία διδασκαλίας – µάθησης, παιδαγωγική σχέση και αλληλεπίδραση, διαπροσωπική επικοινωνία, διδακτικές και µαθησιακές διαδικασίες. Ψυχολογικό κλίµα της Τάξης. Αξιολόγηση της διδακτικής πράξης.

Text (Education )
Text

μέθοδος εκμάθησης
διδακτικό υλικό
εκπαιδευτικός
νέα παιδαγωγική
διαρκής εκπαίδευση
παιδαγωγική μέθοδος
σπουδές εκπαιδευτικών


Ελληνική γλώσσα

2008





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.