Αξιολόγηση του θεσμού των υποτροφιών των σπουδαστών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και υποβολή προτάσεων αναβάθμισης του θεσμού με έμφαση στην αριστεία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση του θεσμού των υποτροφιών των σπουδαστών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και υποβολή προτάσεων αναβάθμισης του θεσμού με έμφαση στην αριστεία

Σταθοπούλου, Μαρία

Text

2011-02


Η μελέτη αφορά στην αξιολόγηση του θεσμού χορήγησης των υποτροφιών στους σπουδαστές της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και επικεντρώνεται στα παρακάτω ζητήματα: • στον αντίκτυπο του προγράμματος υποτροφιών των ΙΕΚ στην ακαδημαϊκή επίδοση –επιτυχία στις εξετάσεις Πιστοποίησης των σπουδαστών (στο πρώτο τάμα της έρευνας). Σημειώνεται ότι μέχρι το 2009 ίσχυε το παλαιό καθεστώς των υποτροφιών στην Ελλάδα που περιλάμβανε υποτροφία αριστείας–τύπου Α και υποτροφία με κοινωνικά κριτήρια – τύπου Β. Το στατιστικό δείγμα των υποτρόφων της έρευνας αποτελείται από 771 στοιχεία υποτρόφων από 5 περιφέρειες της χώρας (Ν.Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία) με στοιχεία υποτρόφων των ΙΕΚ Σύρου, Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Καβάλας, Νέας Ιωνίας, 1ο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης και ΙΕΚ Κοζ΄νης από το 2005Α εξάμηνο κατάρτισης έως και το 2008Β. Στο δείγμα περιλαμβάνονται και οι δυο τύποι υποτροφιών που ίσχυαν μέχρι το 2008Β, έτσι υπάρχουν στοιχεία υποτρόφων αριστείας για ποσοτική ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη συμβολή της αριστείας στην επίδοση των σπουδαστών(learning outcomes) και τη δημιουργία κινήτρων μάθησης. • Στο δεύτερο μέρος της έρευνας γίνεται διερεύνηση των αντιλήψεων 298 σπουδαστών IEK με χρήση on-line δομημένου ερωτηματολογίου και ακολουθεί ανάλυση με τη μέθοδο της περιγραφικής στατιστικής των απαντήσεων των σπουδαστών,τριών, η οποία επιχειρεί τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων του πρώτου μέρους (ποσοτική ανάλυση) με τα αποτελέσματα του δεύτερου μέρους της έρευνας.


στατιστική μέθοδος
επιστημονική πραγματογνωμοσύνη
στατιστική δειγματολειπτική έρευνα
Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
σχολική ζωή
ευρωπαϊκός οργανισμός
έρευνα παεδίου
Ευρωπαϊκή Ένωση
μέθοδος αξοιολόγησης
επαγγελματική κατάρτιση
διαρκης εκπαίδευση
φοιτητής
νομικό καθεστώς
επίδομα σπουδών
ποσοτική ανάλυση

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.