Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστημονικό Πεδίο: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Διδακτικό Μαθησιακό Αντικείμενο/Τάξη/επίπεδο εκπαίδευσης: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Νηπιαγωγείο, Α΄-ΣΤ΄ Δημοτικού, Α΄-Γ΄ Γυμνασίου

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Document (EN)


Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστημονικό Πεδίο: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Διδακτικό Μαθησιακό Αντικείμενο/Τάξη/επίπεδο εκπαίδευσης: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη: Νηπιαγωγείο, Α΄-ΣΤ΄ Δημοτικού, Α΄-Γ΄ Γυμνασίου

540: Σπυροπούλου-Κατσάνη, Δήμητρα
570: (Εμπειρογνώμονες, εκπόνησης) Αγγελίδου, Ευαγγελία Κοσκολου, Αλεξάνδρα Μακρα, Ραλλού Μανούσου, Ευαγγελία Μαρδίρης, Θεόδωρος Μίτσης, Παναγιώτης Παυλικάκης, Γεώργιος Πεζου, Γεωργία Σπαρτινού, Μαρία-Γεωργία Τρικαλίτη, Αγγελική Στεφανόπουλος, Νικόλαος Φέρμελη, Γεωργία

Τα εννοιολογικά και μεθοδολογικά στοιχεία που διατρέχουν το νέο Πρόγραμμα Σπουδών αρθρώνονται από το Νηπιαγωγείο μέχρι την Γ΄ τάξη Γυμνασίου κατά τέτοιο τρόπο, ώστε ο βαθμός δυσκολίας και η συνθετότητα των προσεγγιζόμενων θεματικών ενοτήτων να συνάδει με την ηλικία των μαθητών/τριών και να ανταποκρίνεται στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Επιπλέον, το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων να είναι συναφές με τα ήδη υπάρχοντα γνωστικά αντικείμενα της τάξης του μαθητή/τριας. Κάθε βασικό θέμα προσεγγίζεται σε περισσότερες από μία τάξεις με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας ώστε να αποκαλύπτονται διαφορετικές διαστάσεις του ζητήματος / προβλήματος και ο μαθητής/τρια καθόλη τη διάρκεια της εκπαίδευσής του/της να έχει τη δυνατότητα να αποσαφηνίσει και να συνδέσει τις νέες με τις προϋπάρχουσες γνώσεις για τα πλέον σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα και προβλήματα μέσα από την οπτική της αειφόρου ανάπτυξης. Κάθε βασικό θέμα αναπτύσσεται με τη μορφή ενός αυτόνομου Σχεδίου Eργασίας / project και η χρονική διάρκεια υλοποίησής του είναι ένα τρίμηνο. Οι μαθητές/τριες κάθε τάξης ή κάθε τμήματος επιλέγουν ένα βασικό θέμα, το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη στήλη του Π.Σ., με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Οι δραστηριότητες που αναφέρονται στην τρίτη στήλη του Π.Σ. είναι ενδεικτικές και εστιάζονται στα προδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν και άλλες δραστηριότητες που θεωρούν κατάλληλες για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, μπορούν να συνδυάσουν υποθέματα και δραστηριότητες παρεμφερών βασικών θεμάτων, όπως για παράδειγμα την Αειφόρο Διαχείριση Δασών με την Απώλεια Βιοποικιλότητας, το Τοπικό Περιβάλλον με την Πολιτιστική Κληρονομιά και Πολιτισμική Ποικιλότητα, κ.ά..

Text
Text (Other)

νηπιαγωγείο
αειφόρος ανάπτυξη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
πρόγραμμα διδασκαλίας
εκπαίδευση
πρωτοβάθμια εκπαίδευση
φυσικό περιβάλλον
περιβαλλοντική εκπαίδευση


Greek

2014





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)