Δρομολογώντας τo ασφαλές σχολείο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Δρομολογώντας τo ασφαλές σχολείο (EL)

Μπελογιάννη, Μαρία Π.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές Πειραματικού Γυμνασίου στο νομό Αττικής κατά τη σχολική χρονιά 2006-2007 με σκοπό την αποτύπωση φαινομένων ενδοσχολικής βίας και την ανάδειξη τρόπων διαχείρισης τους εδειξε πως οι μαθητές στην πλειονότητα τους έχουν υπάρξει μάρτυρες σχολικής βίας, σωματικής κυρίως μορφής, και πως αρκετοί από αυτούς έχουν υποστεί λεκτική βία. Σημαντικό είναι το ποσοστό της ψυχολογικής βίας και μικρό της σεξουαλικής βίας (κυρίως σεξουαλικά ταπεινωτικά σχόλια). Η έρευνα έδειξε επίσης πως η άσκηση βίας προκαλεί θυμό, εκνευρισμό και τάση για εκδίκηση στα θύματα. Οι θύτες συνήθως μετανιώνουν και δε θέλουν να το ξανακάνουν. Η εκδήλωση φαινομένων βίας, μολονότι καλλιεργεί κλίμα ανασφάλειας σε αρκετούς μαθητές, είναι αντιμετωπίσιμη και μάλιστα με τρόπους που προτείνουν οι ίδιοι. Είναι ενθαρρυντικό το ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών δήλωσε πως θα συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα πρόληψης, καθώς θεωρεί ότι η σχολική βία είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών

Ελληνική γλώσσα

2016-10-21


EKKE (EN)

2241-8512
0013-9696
Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών; 2009: 128 A΄; 175-200 (EL)
The Greek Review of Social Research; 2009: 128 A΄; 175-200 (EN)

Copyright (c) 2016 Μαρία Π. Μπελογιάννη (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.