Attitudes of healtcare students toward people with physical and intellectual disability

 
This item is provided by the institution :
University of Crete
Repository :
E-Locus Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



2017 (EN)
Διερεύνηση των στάσεων φοιτητών επαγγελμάτων υγείας σε σχέση με τη κινητική αναπηρία και τη νοητική υστέρηση
Attitudes of healtcare students toward people with physical and intellectual disability

Μεϊντάνη, Φλώρα

Κριτσωτάκης, Γεώργιος
Φιλαλήθης, Αναστάσιος

Εισαγωγή: Η στάση των επαγγελματιών υγείας και πρόνοιας επηρεάζει την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και την προσαρμογή των προσώπων στην αναπηρία τους, την αυτό-εικόνα τους και τα αποτελέσματα της αποκατάστασης τους. Σκοπός: Η διερεύνηση των στάσεων φοιτητών επαγγελμάτων υγείας σε σχέση με τη κινητική αναπηρία και την νοητική υστέρηση. Μεθοδολογία: Φοιτητές Νοσηλευτικής, Κοινωνικής Εργασίας και Ιατρικής (Ν=1007, 79,4% γυναίκες). Συγκεκριμένα από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης στο Ηράκλειο, τα τμήματα Νοσηλευτικής και Κοινωνικής Εργασίας, από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών η σχολή Νοσηλευτικής και τέλος από το Πανεπιστήμιο Κρήτης οι φοιτητές της σχολής της Ιατρικής, συμπλήρωσαν κατά τα έτη 2014-2016 δύο τυποποιημένες κλίμακες που αφορούσαν τη σωματική / κινητική (ATDP - B) και διανοητική αναπηρία (CLAS - ID). Πραγματοποιήθηκε πολυπαραγοντική ανάλυση λογιστικής παλινδρόμησης ελέγχοντας για πιθανούς συγχυτικούς παράγοντες. Αποτελέσματα: Οι στάσεις απέναντι στα πρόσωπα με αναπηρία στην Ελλάδα (βαθμολογία ATDP - B) είναι πενιχρές, με βαθμολογία μόλις άνω του μέσου όρου. Οι σπουδές ιατρικής, οι εκτεταμένες γνώσεις και η επαφή με πρόσωπα με σωματικές αναπηρίες σηματοδότησε πιο θετικές στάσεις. Το φύλο και η ηλικία δεν φάνηκε να έχουν σχέση. Όσον αφορά στη νοητική υστέρηση (βαθμολογία CLAS-ID), οι φοιτητές νοσηλευτικής είχαν ελαφρώς λιγότερο θετικές στάσεις στην υποκλίμακα «Ομοιότητας» αλλά θετικότερες στάσεις στην υποκλίμακα «Στέγασης». Η εργασία και η επαφή κατά το παρελθόν είχε σχέση με πιο ευνοϊκές στάσεις, ενώ η προχωρημένη ηλικία είχε σχέση με λιγότερο ευνοϊκές στάσεις στις υποκλίμακες «Ομοιότητα» και «Στέγαση». Οι άνδρες είχαν υψηλότερη βαθμολογία στην υποκλίμακα «Αποκλεισμός». Όσοι γνώριζαν ανθρώπους με διανοητικές αναπηρίες παρουσίαζαν λιγότερο ευνοϊκές στάσεις στην υποκλίμακα «Ενδυνάμωση». Η γνώση σχετιζόταν με θετικότερες στάσεις και στις τέσσερις υποκλίμακες της CLAS – ID. Συμπεράσματα: Οι Έλληνες φοιτητές υγείας και πρόνοιας έδειξαν πενιχρές στάσεις απέναντι σε άτομα με σωματικές και διανοητικές αναπηρίες. Η προπτυχιακή εκπαίδευση πρέπει να αναβαθμιστεί ώστε να προετοιμάσει επαρκώς τους μελλοντικούς επαγγελματίες υγείας και πρόνοιας για να φροντίζουν κατάλληλα τα πρόσωπα με αναπηρία. (EL)
Background: Attitudes of the nursing and healthcare staff affect the quality of care and people’s adaptation to their disability, self-image and rehabilitation outcomes. Aim: To examine undergraduate healthcare students attitudes’ toward people with physical or intellectual disabilities in Greece. Methods: Nursing, Social Work, and Medicine students (N=1007, 79.4% female) attending three Universities (Athens, Crete) completed during 2015-2016 two standardized scales regarding physical (ATDP – B) and intellectual disability (CLAS – ID). Descriptive and multivariate logistic regression analyses were performed. Results: Attitudes toward physically disabled people in Greece (ATDP – B scores) were poor with scores just above the mid-point. Medical studies and higher knowledge and contact with individuals with physical disabilities signified more positive attitudes. Gender and age displayed no associations. Regarding intellectual disability (CLAS-ID scores), nursing students had slightly less positive attitudes in ‘Similarity’ but more positive attitudes in ‘Sheltering’ subscales. Previous work and contact was related to more favourable and higher age to less favourable ‘Similarity’ and ‘Sheltering’ attitudes. Males had higher ‘Exclusion’ scores. Those who knew people with intellectual disabilities had less favorable ‘Empowerment’ attitudes. Knowledge was related to more positive attitudes in all four CLAS – ID subscales. Conclusion: Greek health and social care students showed poor attitudes towards people with physical and intellectual disability. Undergraduate education has to be updated to prepare efficiently future healthcare professionals to care for people with disabilities appropriately. (EN)

text

Σωματικές αναπηρίες
Νοσηλευτική
Nursing
Διανοητικές αναπηρίες
Κοινωνική εργασία

Πανεπιστήμιο Κρήτης (EL)
University of Crete (EN)

2017-03-29




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)