The Inclusion Paradigm in Greek schools: does just also mean justified?

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
τετARTημόριο   

Αποθετήριο :
Epistēmēs Metron Logos  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The Inclusion Paradigm in Greek schools: does just also mean justified? (EN)

Stergiadou, Aristi

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-05-18


This article aims to clarify the term "inclusion" and to highlight its value within the school environment, as well as to promote inclusive education in Greece. First, an attempt is made to define the term followed by the presentation of the relevant legal framework. Next the differences between Special Education and Co-Education are pinpointed in order for the reader to identify their basic differentiating elements. Then the problems that hinder the implementation of inclusion in schools are presented and ways to solve them are suggested. Finally, the terms of “Inclusive” and “Intercultural Education” are analyzed and compared. Inclusion in Greece, despite the obstacles it faces, can become a dominant and constructive way of learning. (EN)


Epistēmēs Metron Logos

Αγγλική γλώσσα

National Documentation Centre (EN)


2653-8822
2585-2973
Epistēmēs Metron Logos; Αρ. 7 (2022): Issue 7, January 2022; 11-18 (EL)
Epistēmēs Metron Logos; No. 7 (2022): Issue 7, January 2022; 11-18 (EN)

Copyright (c) 2021 Aristi Stergiadou (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.