Λειτουργικός οδηγός για προαγωγή της υγείας διατροφής και φυσικής δραστηριότητας για την έκτη τάξη δημοτικού σχολείου

 
This item is provided by the institution :
Harokopio University
Repository :
Library & Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2004 (EN)
Λειτουργικός οδηγός για προαγωγή της υγείας διατροφής και φυσικής δραστηριότητας για την έκτη τάξη δημοτικού σχολείου

Χατζημάρκου Αντωνίου, Μαριλένα

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανασκόπηση των σημαντικότερων προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τη διατροφή και τη φυσική δραστηριότητα στην παιδική ηλικία, η ανασκόπηση παρεμβατικών προγραμμάτων στα δημοτικά σχολεία και έρευνα πεδίου για την πρόληψη και αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και τέλος η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού προαγωγής της υγείας, διατροφής και φυσικής δραστηριότητας για τη Στ’ τάξη δημοτικού σχολείου και εφαρμογή μέρους του ως πιλοτική εφαρμογή σε δημοτικό σχολείο της Κύπρου και αξιολόγησης του. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό, οκτώ ενοτήτων που βασίστηκε σε στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διατροφή και σε ιδέες του CDC για τη φυσική δραστηριότητα για τη συγκεγκριμένη ηλικιακή ομάδα. Μέρος του Οδηγού εφαρμόστηκε για ένα μήνα σε δημοτικό σχολείο της επαρχίας Λάρνακας της Κύπρου σε δύο τάξεις ΣΤ’ δημοτικού. Στην ομάδα που αποτέλεσε την ομάδα πιλοτικής εφαρμογής συμμετείχαν 28 παιδιά και στην ομάδα ελέγχου (καμία επαφή με το πρόγραμμα), συμμετείχαν 27 παιδιά. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης όπου χρησιμοποίηθηκε το λογισμικό πακέτο SPSS 12.0 έδειξαν στατιστικά σημαντική διαφορά σε γνωστικό επίπεδο για την ομάδα πιλοτικής εφαρμογής αλλά χωρίς διαφοροποίησεις σε στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με την επιρροή των διαφημίσεων και τις δεξιότητες καταναλωτικής συμπεριφοράς. Συμπεράσματα : παρόλο που η πιλοτική εφαρμογή είχε πολύ μικρή διαρκεια υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην ομάδα πιλοτικής εφαρμογής σε σχέση με την ομάδα ελέγχου στους στόχους που τέθηκαν. Προτείνεται εφαρμογή του ολοκληρωμένου οδηγού για μια τουλάχιστον σχολική χρονιά με αξιολόγηση για να φανούν τυχόν λάθη και κενά, ένταξη της Αγωγής Υγείας διαθεματικά από την πρώτη ως την έκτη τάξη του δημοτικού με εφαρμογή παρόμοιων Οδηγών και έτοιμο υλικό για τον / την εκπαιδευτικό και εφαρμογή κοινής πολιτικής από τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας όσον αφορά προβλήματα της παιδικής ηλικίας σε σχέση με τη διατροφή και τη φυσική δραστηριότητα και την πρόληψη των χρόνιων νοσημάτων φθοράς.

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

άσκηση
Αγωγή υγείας - Παιδιά

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2004


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)