Γονεϊκή τυπολογία, στρατηγικές μάθησης και διαπροσωπικές σχέσεις εφήβων και νέων

This item is provided by the institution :
Harokopio University   

Repository :
Library and Information Center ESTIA   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Γονεϊκή τυπολογία, στρατηγικές μάθησης και διαπροσωπικές σχέσεις εφήβων και νέων

Κούκου, Μαριάννα, Ευάγγελος

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2019-10-15


Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις αντιλήψεις των νέων σχετικά με τη γονεϊκή τυπολογία, τα κίνητρα μάθησης, τις πεποιθήσεις, τη χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών, καθώς και τις αντιλήψεις τους σχετικά με τη ποιότητα των διαπροσωπικών τους σχέσεων και πως αυτοί οι παράγοντες συσχετίζονται μεταξύ τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 125 φοιτητές (50 αγόρια και 75 κορίτσια) με μέσο όρο ηλικίας 22,64 έτη (τ.α.= 22,64), οι οποίοι συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια: α) Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), β) Parental Authority Questionnaire (PAQ) και γ) Network of Relationships Inventory (NRI). Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν σημαντικές συσχετίσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι μαθητές που πιστεύουν πως οι γονείς τους είναι υποστηρικτικοί και επιτρεπτικοί και έχουν καλές και ποιοτικές σχέσεις μεταξύ τους τείνουν να παρουσιάζουν υψηλότερα αποτελέσματα αυτό-αποτελεσματικότητας, χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών, καθώς και λιγότερο άγχος εξετάσεων. Σε ότι αφορά τον αυταρχικό τύπο γονέα και τις κακές ποιοτικές σχέσεις μαζί του όπως τις αντιλαμβάνονται οι νέοι, βρέθηκε θετική συσχέτιση με το άγχος των εξετάσεων και αρνητική με τη χρήση αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών. Επιπλέον, βρέθηκαν σημαντικές θετικές συσχετίσεις όσον αφορά τις φιλικές σχέσεις των νέων με τα κίνητρα μάθησης, την εσωτερική αξία και τη χρήση γνωστικών και αυτό-ρυθμιστικών στρατηγικών μάθησης. Οι περισσότεροι φοιτητές τοποθέτησαν τη σχέση που έχουν με τον καλύτερό τους φίλο (του ίδιου φύλου) μέσα στις πέντε πιο σημαντικές σχέσεις της ζωής τους. Τέλος, σε ότι αφορά τις αδελφικές και ρομαντικές σχέσεις των νέων, δε βρέθηκαν αρκετές σημαντικές συσχετίσεις με τις ανωτέρω διαστάσεις.

Οικιακή οικονομία
Ψυχολογία

Γονείς και παιδιά - Ελλάδα
στρατηγικές μάθησης
γονεϊκή τυπολογία
διαπροσωπικές σχέσεις

Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)