Οι απόψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αυθεντία του δασκάλου στο ελληνικό σχολείο
Καστρίτση, Αλεξάνδρα
Αντικείμενο μελέτης της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων και των στάσεων των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αυθεντία του δασκάλου στο ελληνικό σχολείο. Στην συγκεκριμένη έρευνα πήραν μέρος 102 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία της Αθήνας και της επαρχίας. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ρωτήθηκαν για τις διδακτικές τεχνικές, επικοινωνιακές και παιδαγωγικές πρακτικές που αξιοποιούν στην καθημερινή τους διδασκαλία και επικοινωνία και πως μέσω αυτών διαμορφώνεται η έννοια της «αυθεντίας» του Έλληνα εκπαιδευτικού. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί ασκούν τη διδακτική διάσταση της αυθεντίας τους επιδεικνύοντας βαθιά γνώση του αντικειμένου τους αλλά και χρησιμοποιώντας διδακτικές τεχνικές που διευκολύνουν τη μετάδοση της νέας γνώσης και την αφομοίωσή της από τους μαθητές. Αποφεύγουν να αποβάλλουν τους μαθητές από την τάξη ή να τους παραπέμπουν στο Διευθυντή του σχολείου όταν παραβαίνουν τους κανόνες συμπεριφοράς και προτιμούν να τους επιπλήττουν δημόσια. Τέλος, συνεργάζονται και ανταλλάσσουν απόψεις με τους συναδέλφους για διάφορα ζητήματα αλλά δεν επιλέγουν να επικοινωνούν τακτικά πέρα των προγραμματισμένων συναντήσεων με τους γονείς.