Φύλο και τεχνοφοβία : μια ποιοτική διερεύνηση

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2006 (EN)

Φύλο και τεχνοφοβία : μια ποιοτική διερεύνηση (EL)

Λιακοπούλου, Ευστρατία - Π.

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Οι ΤΠΕ κυριαρχούν στη σύγχρονη εποχή και επηρεάζουν σημαντικά όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Χρησιμοποιούνται όμως με διαφορετικό τρόπο από τα δύο φύλα, με τις γυναίκες να αξιοποιούν λιγότερο από τους άνδρες τις ΤΠΕ και να υπο-εκπροσωπούνται στην αντίστοιχη αγορά εργασίας. Διάφορες έρευνες έχουν εντοπίσει ότι οι γυναίκες νοιώθουν τεχνοφοβία σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι άνδρες. Υπάρχουν ωστόσο και άλλες μετρήσεις που καταλήγουν σε αντιφατικά συμπεράσματα. Παρά τα ποικίλα ερευνητικά πορίσματα, στην κοινωνία είναι διάχυτη η αντίληψη ότι οι γυναίκες φοβούνται την τεχνολογία, τον υπολογιστή κλπ. Πολλές αναλύσεις επιχειρούν να ερμηνεύσουν τις έμφυλες διαφοροποιήσεις στη σχέση με τις ΤΠΕ. Γίνεται έτσι λόγος για: τις υφιστάμενες έμφυλες κοινωνικές ανισότητες που εμποδίζουν τις γυναίκες από την ισότιμη, σε σχέση με τους άνδρες, χρήση των ΤΠΕ, τις βιολογικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων που δημιουργούν και τις διαφορές στη σχέση καθενός φύλου με τις ΤΠΕ, την κοινωνική και πολιτισμική κατασκευή του ρόλου του φύλου και των ΤΠΕ, τις έμφυλες ανισότητες των σχέσεων εξουσίας μέσα στην κοινωνία, το εχθρικό για τις γυναίκες κλίμα που έχει διαμορφωθεί μέσα στις επιχειρήσεις και τα επαγγέλματα του κλάδου της Πληροφορικής.Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να προσεγγίσει το ζήτημα της σχέσης των γυναικών με τις ΤΠΕ ποιοτικά, υιοθετώντας τεχνικές της θεωρίας που είναι θεμελιωμένη στα δεδομένα. Μέσα από τη διεξαγωγή ημι-δομημένων συνεντεύξεων με γυναίκες εκπαιδευτικούς για τη σχέση τους με το κινητό τηλέφωνο και τον υπολογιστή εστιάζει στις προσωπικές εμπειρίες και αντιλήψεις των γυναικών έτσι όπως βιώνονται από τις ίδιες. Κυρίαρχο αποτέλεσμα της έρευνας αποτελεί η πρόταση ενός θεωρητικού μοντέλου που αποτυπώνει τους βασικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν και καθορίζουν τη σχέση των γυναικών εκπαιδευτικών με τις ΤΠΕ. Περιγράφει επίσης τα στάδια ωρίμανσης που διέρχεται η σχέση αυτή.

masterThesis

Τεχνοφοβία (EL)
Technophobia (EL)
ΤΠΕ (EL)
Gender (EL)
ICT (EL)
Φύλο (EL)
Qualitative (EL)
Ποιοτική (EL)


2006


2015-11-19T10:47:00Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)