Ο ρόλος της διεύθυνσης σχολικών μονάδων στη διαχείριση των συγκρούσεων - εντάσεων στο σχολικό περιβάλλον.
(EL)
Νιθαυριανάκης, Κωνσταντίνος - Ιωάννης
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.
(EL)
Η αναπόφευκτη ύπαρξη και σπουδαιότητα των ενδοσχολικών συγκρούσεων καθώς και η ανάδειξη των θετικών χαρακτηριστικών τους, τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στην εξέλιξη και πρόοδο ενός σχολικού οργανισμού, απαιτεί και την ανάγκη αποτελεσματικής διαχείρισης τους, γεγονός που αποδεικνύεται από τις έρευνες που έχουν διεξαχθεί με επίκεντρο τις μορφές και τις στρατηγικές διαχείρισης τους. Ο ρόλος του διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας αναδύεται ως ρυθμιστικός σε όλες τις μορφές και τα στάδια της συγκρουσιακής διαδικασίας. Το ζητούμενο είναι να προσδιοριστούν ερευνητικά τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τις ακολουθούμενες στρατηγικές-μοντέλα διαχείρισης ή και επίλυσης τους. Η παρούσα ερευνητική αναζήτηση επικεντρώνεται στη συσχέτιση συγκεκριμένων δημογραφικών και υπηρεσιακών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τις επιλογές στρατηγικών διαχείρισης σε διαφορετικά εικονικά σενάρια ενδοσχολικών συγκρούσεων.