Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο (EL)

Βάσου, Ιωάννα Μαρία - Κυριάκος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Στην εργασία που ακολουθεί αναλύεται η διαδικασία εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της δεύτερης ξένης γλώσσας, και ειδικότερα των Γερμανικών, με στόχο τη διδασκαλία τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αρχικά, αφού παρατεθεί μία σύντομη σχετικά ιστορική αναδρομή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών από το 1957, όποτε και πρωτοεμφανίστηκε, μέχρι σήμερα, στη συνέχεια παρουσιάζεται η προετοιμασία του, έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, αναλύονται ο μέθοδοι διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας, η προετοιμασία και ο σχεδιασμός του μαθήματος σε μικροεπίπεδο και μακροεπίπεδο, αλλά και ποικίλες στρατηγικές μάθησης. Τελειώνοντας το θεωρητικό μέρος, γίνεται μία αναφορά στην πρώιμη εκμάθηση των ξένων γλωσσών γενικότερα και στα οφέλη και στις προσδοκίες από αυτήν. Τέλος, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της γερμανικής γλώσσας και τα προβλήματα που αυτή παρουσιάζει σήμερα αποτελούν το τελευταίο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους της εργασίας. Όσον αφορά στο δεύτερο μέρος της εργασίας, αυτό έχει ως στόχο να ανακαλύψει το ρόλο που που διαδραματίζει η επιμόρφωση των καθηγητών στη βελτίωση των παιδαγωγικών πρακτικών κατά τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας στα δημοτικά σχολεία. Μέσα από αυτή την προβληματκή ερευνάται το κατά πόσο η ελληνική πραγματικότητα ακολουθεί τις εξελίξεις – τόσο σε θεωρητικό, όσο και πρακτικό επίπεδο -, που στόχο έχουν τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της μάθησης.
The thesis that follows analyzes the process of education and training of teachers of a second language, especially of German, aimed at teaching in primary education. Initially, after quoting relatively short historical overview of teacher education since 1957, when it emerged, until today, then teacher preparation is presented, as it is developed today in greek universities. Specifically, teaching methods of the German language, the preparation and design of the lesson at micro and macro levels, and various learning strategies are analyzed. The end of the theoretical part, is a reference to the early learning of foreign languages in general and the benefits and expectations from it. Finally, the training of teachers of German language and the problems it presents today is the last chapter of the theoretical part of the text. Regarding the second part of the thesis aims to discover the role played by the training of teachers in improving teaching practices in the teaching of German in primary schools. Through this question, I tried to investigate whether the Greek reality follows the developments - both theoretical and practical - that aim to improve learning outcomes.

masterThesis

Προετοιμασία εκπαιδευτικού (EL)
Teacher training (EL)
Lesson plan (EL)
Διδασκαλία ξένης γλώσσας (EL)
Teacher education (EL)
Γερμανική γλώσσα (EL)
Επιμόρφωση εκπαιδευτικού (EL)
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών (EL)
German language (EL)
Teacher preparation (EL)
Σχέδιο μαθήματος (EL)
Language teaching (EL)


2014


2015-11-19T10:47:13Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)