Κοινωνικο-πολιτισμικές επιδράσεις στη διαμόρφωση των έμφυλων αντιλήψεων των παιδιών της Α΄/θμιας εκπαίδευσης, για τη γλώσσα και τα μαθηματικά.

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2008 (EN)

Κοινωνικο-πολιτισμικές επιδράσεις στη διαμόρφωση των έμφυλων αντιλήψεων των παιδιών της Α΄/θμιας εκπαίδευσης, για τη γλώσσα και τα μαθηματικά. (EL)

Τσιρίγκας, Απόστολος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Ο στόχος της μελέτης είναι η επιβεβαίωση και επαλήθευση της υπόθεσης που αναγνωρίζει έμφυλες αντιλήψεις στα παιδιά που φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για τα δύο μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, μέσα από το πρίσμα των επιδράσεων του κοινωνικο-πολιτισμικού υπόβαθρου της οικογένειας. Για την ολοκλήρωσή της, χρειάστηκε να συγκεντρωθούν και να αναλυθούν δεδομένα ποσοτικής έρευνας, που προήλθαν από δείγμα 294 μαθητών και μαθητριών Δημοτικών Σχολείων, τεσσάρων διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών της Ελλάδας, με τη διαδικασία της επίδοσης ερωτηματολογίων. Παράλληλα, η μελέτη υποστηρίχθηκε και με το ερευνητικό εργαλείο της συνέντευξης ομάδων εστίασης με εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων στις οποίες επιδόθηκαν τα ερωτηματολόγια. Η μελέτη ορμώμενη από τις διαφορετικές επιδόσεις που τα παιδιά έχουν στα σχολικά μαθήματα, όπως και τις διαφορετικές επιλογές μαθημάτων και επιστημονικών τομέων γνώσεων σε σχέση με το φύλο τους κατά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αναγνωρίζει την πιθανότητα η αιτία αυτών των διαφοροποιήσεων να είναι η διαμόρφωση έμφυλων αντιλήψεων για τα σχολικά μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε αυτή τη διαδικασία ανάπτυξης έμφυλων αντιλήψεων των παιδιών για τα σχολικά μαθήματα, η παρούσα έρευνα εξετάζει και το βαθμό επίδρασης του κοινωνικο-πολιτισμικού επιπέδου της οικογένειας. Η έρευνα αναγνώρισε κοινωνικο-πολιτισμικές επιδράσεις στη γενική αντίληψη που εξέφρασαν τα παιδιά για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, που άλλες φορές συσχετίζονται με τον παράγοντα «φύλο» και άλλες φορές λειτουργούν ανεξάρτητα από αυτόν. Παράλληλα, μελέτησε το βαθμό επίδρασης των κοινωνικο-πολιτισμικών παραγόντων, στη διδακτική προσέγγιση των δύο φύλων από τους/τις εκπαιδευτικούς και στα δύο μαθήματα – έτσι όπως τα παιδιά την αντιλαμβάνονται - χωρίς να αγνοεί άλλους παράγοντες που συνεισφέρουν στη διαμόρφωση των έμφυλων αντιλήψεων και σχετίζονται με τις γονικές παρεμβάσεις και τις οικογενειακές πολιτισμικές συνήθειες. Στο τέλος, δημιουργήθηκαν δύο ερμηνευτικά μοντέλα ιεράρχησης του βαθμού επίδρασης των μεταβλητών της έρευνας, στην εκτιμώμενη «αρέσκεια» των παιδιών για κάθε μάθημα ξεχωριστά.

masterThesis

Socio-cultural effects (EL)
Primary education (EL)
Σχολικά Μαθήματα (EL)
Κοινωνικο-πολιτισμικές επιδράσεις (EL)
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Gender (EL)
Φύλο (EL)
School subjects (EL)


2008


2015-11-19T10:47:20Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)