Περίπτωση εφαρμογής περιοχής ελέγχου εκπομπών στη Μεσόγειο Θάλασσα και επιπτώσεις στον τομέα ελληνικής παράκτιας ναυτιλίας: πρόταση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στις θαλάσσιες μεταφορές

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2013 (EN)

Περίπτωση εφαρμογής περιοχής ελέγχου εκπομπών στη Μεσόγειο Θάλασσα και επιπτώσεις στον τομέα ελληνικής παράκτιας ναυτιλίας: πρόταση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στις θαλάσσιες μεταφορές (EL)

Χαριτοπούλου, Δομνίκη - Κωνσταντίνος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Περιβάλλοντος. Περιβαλλοντική Πολιτική και Διαχείριση. (EL)

On May 19, 2005 came into force Annex VI of MARPOL, on the prevention of air pollution from ships. This Annex is constantly updated and envisages the possibility of enforcing Emission Control Areas, and which imposes several stringent standards. The idea of applying similar Area in the Mediterranean region, with subsequent implications for Greek coastal shipping, is addressed by this thesis.Through this thesis research, in principle and in the first part general information will be presented, on the main emissions from ships and regulatory measures currently in force at global and EU level. In the second part, cases of application of Emission Control Areas will be displayed (eg North American ECA, Baltic SECA), accompanied by the applicable engine standards and sulfur limits in fuels. Finally, in the third part will be presented general data for the Mediterranean and the Greek seas, mainly port records, the Greek coastal shipping, and through necessary research for this thesis, the implications in case of enforcement of Emission Control Areas in the Mediterranean.
Τη 19η Μαΐου 2005 τέθηκε σε ισχύ το Παράρτημα VI της Σύμβασης MARPOL, σχετικά με την πρόληψη της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία. Το εν λόγω Παράρτημα επικαιροποιείται συνεχώς και προβλέπει δυνατότητα χάραξης Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (Emission Control Areas), οι οποίες και επιβάλουν διάφορα αυστηρά πρότυπα. Σκέψη εφαρμογής όμοιας Περιοχής συζητείται και για τη θαλάσσια περιοχής της Μεσογείου με εν συνεχεία επιπτώσεις στον τομέα της ελληνικής παράκτιας ναυτιλίας, τομέας που ασχολείται η εν λόγω διατριβή.Μέσα από τη διπλωματική αυτή έρευνα, κατ’ αρχήν και στο πρώτο μέρος θα παρουσιαστούν γενικά στοιχεία για τις κύριες εκπομπές από τα πλοία και για τα ρυθμιστικά μέτρα που ισχύουν σήμερα σε παγκόσμιο και κοινοτικό επίπεδο. Στο δεύτερο μέρος, προβάλλονται περιπτώσεις εφαρμογής Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών στον κόσμο (π.χ. Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Βόρειας Αμερικής, Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Βαλτικής), συνοδευόμενες από τα ισχύοντα πρότυπα μηχανών και όρια περιεκτικότητας των καυσίμων σε θείο. Τέλος, στο τρίτο μέρος θα αναφερθούν γενικά στοιχεία για τη Μεσόγειο και τις ελληνικές θάλασσες, κυρίως καταγραφές ελλιμενισμών, για την ελληνική ακτοπλοΐα και, μέσω της αναγκαίας για την διατριβή καταγραφής, οι επιπτώσεις στον τομέα σε περίπτωση εφαρμογής Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών στη Μεσόγειο.

masterThesis

Liquefied Natural Gas (EL)
Υγροποιημένο φυσικό αέριο (EL)
Ακτοπλοΐα (EL)
Emission Control Area (EL)
Εκπομπές (EL)
Coastal shipping (EL)
Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (EL)
Emissions (EL)


2013


2015-11-20T08:20:52Z

Μυτιλήνη




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)