Ο ρόλος του διευθυντή σχολικών μονάδων και οι απόψεις των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης σχετικά με το νέο σύστημα επιλογής του: η περίπτωση του Ν. Λάρισας

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Ο ρόλος του διευθυντή σχολικών μονάδων και οι απόψεις των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης σχετικά με το νέο σύστημα επιλογής του: η περίπτωση του Ν. Λάρισας (EL)

Φυτοπούλου, Ευγενία

aegean

Η πρόοδος του εκπαιδευτικού τομέα και της έρευνας -σε αυτόν- επιφέρει σωρεία αλλαγών στο χώρο του σχολείου. Έτσι, έρχεται στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος των ερευνητών και ο τομέας που αφορά γενικότερα τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και ειδικότερα τη σχολική ηγεσία, τα είδη της, τους τρόπους πραγματοποίησης της, την ποιότητα των σχολικών διευθυντών αλλά και τα αποτελέσματα που απορρέουν από τα παραπάνω. Το σχολείο του σήμερα δεν περιορίζεται στο σχολικό χώρο και κατά συνέπεια, μετατοπίζει το ρόλο του σχολικού ηγέτη έξω από αυτό. Έτσι, οι νέες τάσεις της εκπαίδευσης σε συνάρτηση με τις επιταγές της κοινωνίας έχουν ως αποτέλεσμα ένα είδος ηγεσίας, το οποίο έχει γνώμονα το όραμα για βελτίωση μέσω της μετουσίωσης του σχολικού ηγέτη σε κοινωνό της αποτελεσματικότητας του σχολείου και ειδικότερα, ως το πρόσωπο που παρωθεί τους εργαζόμενους, διαμορφώνει το κλίμα και τη σχολική κουλτούρα και οργανώνει τη σχολική μονάδα με στόχο τη βέλτιστη ποιότητα υπηρεσιών που παρέχει και την αριστεία των μαθητών της σύμφωνα με τον Dimopoulos et al. (2015). Ο ΟΑΣΑ (2011) αναφέρει ότι η κρισιμότητα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης έγκειται στην ανάγκη αλλαγής των χαρακτηριστικών της υπάρχουσας σχολικής ηγεσίας με την επιφόρτιση και την ενδυνάμωση των ηγετών με νέους ρόλους. Έτσι, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η ενασχόληση με τον όρο ηγεσία, τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν τον αποτελεσματικό ηγέτη δημιουργούν προβληματισμό. Αφόρμηση για την παρούσα διπλωματική εργασία αποτέλεσε ο παραπάνω προβληματισμός συνδεδεμένος με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο επιλογής σχολικών διευθυντών που επιτάσσει. Έτσι, στο παρόν πόνημα γίνεται διεξοδική βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με τους όρους της διοίκησης και της οργάνωσης αλλά και σύνδεσή τους με την εκπαίδευση και τον σχολικό ηγέτη- διευθυντή. Στη συνέχεια παρατίθενται τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν τον αποτελεσματικό ηγέτη, τα καθήκοντά του αλλά και ο τρόπος επιλογής του. Σε ερευνητικό επίπεδο, μετά από την διανομή ερωτηματολογίων και ανάλυσης των δεδομένων που προέκυψαν από αυτά γίνεται παρουσίαση των αποτελεσμάτων που εκμαιεύτηκαν.

masterThesis

Σύστημα επιλογής (EL)
Διευθυντής (EL)
Education (EL)
Teacher (EL)
Σχολική μονάδα (EL)
School principal (EL)


2017-05-15


2017-09-28T05:20:56Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)