Το ψυχολογικό κλίμα της τάξης στην ειδική αγωγή: μελέτη περίπτωσης
(EL)
Πέρου, Παρασκευή
aegean
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του ψυχολογικού κλίµατος της τάξης, στο ειδικό Δημοτικό και σε τμήματα ένταξης που λειτουργούν σε γενικά Δημοτικά στο νησί της Κω. Για τη µέτρηση του ψυχολογικού κλίµατος εξετάστηκαν οι πέντε διαστάσεις του, οι οποίες περιλαμβάνονται στο γραπτό ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο µέτρησης. Το εργαλείο ονομάζεται «Το ερωτηματολόγιο της τάξης µου» και αποτελεί την ελληνική προσαρμογή του "My Class Inventory" (MCI) των B. J. Fraser, G. J. Anderson& H. J. Walberg. Στην έρευνα συμμετείχαν 5 µαθητές από το ειδικό ∆ηµοτικό σχολείο και 15 μαθητές από τα γενικά Δημοτικά σχολεία του νησιού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το ψυχολογικό κλίµα είναι καλύτερο στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού σε σχέση με τις μικρότερες καθώς επίσης, παρουσιάζεται θετικότερο στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια της ίδιας ηλικίας. Τέλος, διαπιστώθηκε τα παιδιά στη διάρκεια της συνέντευξης εστιάζουν τις περιγραφές τους στα μαθήματα καθώς αυτά αποτελούν σημεία αρεσκείας αλλά και δυσαρέσκειας για τους μαθητές.