Η διδασκαλία της Ν. Γλώσσας μέσα από τον Καραγκιόζη με χρήση του λογισμικού eShadow: μια διδακτική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο
(EL)
Μαγαλιού, Χαρίκλεια
aegean
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία είναι χωρισμένη σε δυο μέρη: το πρώτο μέρος είναι η διαθεματική διδασκαλία της γλώσσας με υποστηρικτικό εργαλείο το ψηφιακό θέατρο Σκιών (eShadow), που στοχεύει στην εκμάθηση-κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου των παιδιών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης. Το δεύτερο κομμάτι της πτυχιακής στοχεύει στην αξιολόγηση της συγκεκριμένης διδασκαλίας από τους μαθητές μέσω ενός ερωτηματολογίου, που σχεδιάστηκε με βάση τους μαθησιακούς τρόπους εκμάθησης. Τα αποτελέσματα αυτής θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τέτοιου είδους διδασκαλίες στο εγγύς μέλλον.
Η μέθοδος για τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων βασίστηκε στην ποσοτική ανάλυση και ελάχιστα στην ποιοτική λόγω των λίγων ερωτήσεων ανοιχτού τύπου. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιήθηκε το συγκεκριμένο δείγμα, γιατί με βάση την έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (2009) το 78% των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης χρησιμοποιούν τους υπολογιστές διαπιστώνοντας έτσι, ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής βρίσκεται σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Τέλος, ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μάθουν οι μαθητές μέσω της βιωματικής εξάσκησης, ότι μπορούν να οδηγηθούν στη γνώση έχοντας συνδυάσει την παράδοση και την τεχνολογία, τη τέχνη με τη γλώσσα.