Αξιολόγηση συστημάτων υποστήριξης σχολικών επιτροπών μέσω εκτίμησης μοντέλων αξίας

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share





Αξιολόγηση συστημάτων υποστήριξης σχολικών επιτροπών μέσω εκτίμησης μοντέλων αξίας (EL)

Λέου, Τριανταφυλλιά

aegean

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την αξιολόγηση και τη λειτουργική βελτίωση των πληροφοριακών συστημάτων (Π.Σ.) υποστήριξης των Σχολικών Επιτροπών (Σ.Ε). Η μετατροπή δεδομένων αξιολόγησης από χρήστες σε χρήσιμες επιχειρησιακές αναλύσεις που περιλαμβάνουν χρήσιμη και πρακτικά αξιοποιήσιμη γνώση πραγματοποιείται μέσω της εκτίμησης μοντέλων αξίας, και βοηθάει να γίνουν καλύτερα κατανοητά τα ισχυρά σημεία και οι αδυναμίες, και γενικότερα η αξία που αυτά τα Π.Σ. δημιουργούν, καθώς επίσης και οι μηχανισμοί και παράγοντες δημιουργίας της. Συνακόλουθα, με την καταγραφή των απόψεων και των στάσεων των χρηστών αξιολογείται ο βαθμός χρηστικότητας των συστημάτων και το επίπεδο των δυνατοτήτων που προσφέρουν, ενώ ταυτόχρονα εντοπίζονται και επισημαίνονται τα προβλήματα και οι ελλείψεις τους. Παράλληλα, παρουσιάζονται οι προτάσεις των χρηστών προκειμένου να συμβάλλουν στη λειτουργική βελτίωση των Π.Σ. υποστήριξης των Σ.Ε. Στόχος είναι η ενίσχυση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των συστημάτων, και μέσω αυτών η βέλτιστη διαχείριση των Σ.Ε. και η ομαλή και άμεση διεκπεραίωση των εργασιών με τις οποίες είναι επιφορτισμένες. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε το ερευνητικό εργαλείο της μελέτης, ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που είναι χωρισμένο σε τρεις ενότητες, στο οποίο σε όλες τις ερωτήσεις γίνεται χρήση πενταβάθμιας κλίμακας Likert. Ειδικότερα, στην πρώτη ενότητά του τέθηκαν ερωτήσεις που αφορούσαν βασικά χαρακτηριστικά της Σ.Ε. Η δεύτερη ενότητα αφορούσε στην αξιολόγηση των πληροφοριακών συστημάτων όσον αφορά την ποιότητα του συστήματος, την ποιότητα της παρεχόμενης πληροφορίας, την ποιότητα των υπηρεσιών, τη χρήση του συστήματος, την ικανοποίηση των χρηστών και τη μελλοντική χρήση του συστήματος. Τέλος, η τρίτη ενότητα στόχο είχε την συλλογή προτάσεων των χρηστών για τη βελτίωση των πληροφοριακών συστημάτων. Βάσει των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου αυτού εκτιμήθηκε ένα μοντέλο αξίας τριών επιπέδων, το οποίο περιλαμβάνει και απεικονίζει τον βαθμό της αποδοτικότητας, της αποτελεσματικότητας και της πρόθεσης των χρηστών στη μελλοντική χρήση των συστημάτων, καθώς επίσης και τις μεταξύ τους σχέσεις. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα πληροφοριακά συστήματα υποστήριξης των Σ.Ε. συμβάλουν σημαντικά στη διαχείριση αυτού του σημαντικού τμήματος της δημόσιας διοίκησης. Οι περισσότεροι χρήστες είναι θετικοί απέναντι στη χρήση τους, ενώ αναγνωρίζουν τη συνδρομή τους στη διοικητική διαδικασία. Ωστόσο, βάσει των ιδιαιτεροτήτων της λειτουργίας των Σ.Ε. κρίνεται αναγκαία η λειτουργική βελτίωση των συστημάτων και η πληρέστερη αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων δυνατοτήτων. Συμπερασματικά, μέσα από την παρούσα έρευνα υπογραμμίζεται η ανάγκη ανάπτυξης και λειτουργίας ολοκληρωμένων, ενιαίων και διαλειτουργικών πληροφοριακών συστημάτων που συμβάλουν στην παροχή αναβαθμισμένων διοικητικών υπηρεσιών και καλύπτουν πλήρως την έννοια της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

masterThesis

evaluation (EL)
value model (EL)
μοντέλα αξίας (EL)
πληροφοριακά συστήματα (EL)
σχολικές επιτροπές (EL)
information systems (EL)
school committees (EL)


2019-03-08


2020-04-06T07:24:39Z

Σάμος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)