Serious games in education, an alternative way of learning about the refugees through an interactive simulation

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2017 (EN)

Serious games στην εκπαίδευση, εναλλακτικός τρόπος εκμάθησης/ενημέρωσης του προσφυγικού ζητήματος μέσω μιας διαδραστικής προσομοίωσης (EL)
Serious games in education, an alternative way of learning about the refugees through an interactive simulation (EL)

Χατζηβγέρης, Θωμάς
Chatzivgeris, Thomas

aegean

Τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο που διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία όχι μόνο εξαιτίας της δυναμικής που τα διακρίνει αλλά και λόγω του μαθητοκεντρικού μοντέλου μάθησης που αυτά εκπροσωπούν. Στο ταξίδι φυγής που μελετάται στην παρούσα εργασία ο/η χρήστης/τρια μπορεί να ταυτιστεί με τη φιγούρα που έχει επιλέξει βιώνοντας αντίστοιχες συνθήκες με αυτές των προσφύγων. Οι χρήστες/τριες του παιχνιδιού έχουν τη δυνατότητα να έρθουν αντιμέτωποι/ες με ζητήματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αίτηση ασύλου καθώς και δυσκολίες που θα συναντήσουν οι πρόσφυγες στο ταξίδι τους αυτό μέσω του δικτύου δεδομένων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ταινίες μικρού μήκους και πραγματικές ιστορίες προσφύγων. Μέσω της παρούσας εφαρμογής διερευνάται η αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού σχετικά με την απόκτηση γνώσεων όσον αφορά το προσφυγικό ζήτημα. Αν οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα κι αν ένα Serious game -που δεν έχει πρωταρχικό στόχο τη διασκέδαση- μπορεί ν΄αποδειχθεί ελκυστικό για τους/τις μαθητές/τριες κι αποδεκτό για χρήση στην τάξη. Τέλος, διερευνούνται τα επιμέρους χαρακτηριστικά που κινητοποιούν ή δυσκολεύουν τους/τις μαθητές/τριες καθώς και το επίπεδο ταύτισης με τους ήρωες και τα γεγονότα του παιχνιδιού. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μαθητές Γ’ Γυμνασίου ακριτικού νησιού του ανατολικού Αιγαίου, 14-15 ετών, σε άμεση επαφή με πρόσφυγες. Χωρίστηκαν σε δυο ομάδες: Α) Ομάδα ελέγχου (12 μαθητές) Β) Πειραματική ομάδα (12 μαθητές) Από την ανάλυση των ευρημάτων καθίσταται σαφές πως το σοβαρό παιχνίδι «Ταξίδι φυγής» αποτέλεσε πράγματι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θα συνεισφέρει ώστε οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου ν’ αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα και να προβληματιστούν απέναντι στους πρόσφυγες. Όσον αφορά την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών για το παραπάνω ζήτημα, το παιχνίδι Ταξίδι φυγής είχε θετική επίδραση. Σημαντικό είναι δε το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες βοηθήθηκαν σε μεγάλο βαθμό ως προς την ενημέρωση και ορθή δράση του προσφυγικού ζητήματος. Μετά την ενασχόληση με το παιχνίδι και με βάση τις απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν διαπιστώνεται αύξηση του ενδιαφέροντός τους για το πρς μελέτη θέμα.

masterThesis

σοβαρά παιχνίδια (EL)
education (EL)
refugees (EL)
πρόσφυγες (EL)
προσομοίωση (EL)
simulation (EL)
εκπαίδευση (EL)
serious games (EL)


2017


2021-11-15T09:01:02Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)