Το βιώσιμο ελληνικό τουριστικό προϊόν: η ματιά των Κινέζων επισκεπτών

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2013 (EN)

Το βιώσιμο ελληνικό τουριστικό προϊόν: η ματιά των Κινέζων επισκεπτών (EL)

Σάββα, Ειρήνη-Μυρτώ

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. "Σχεδιασμός, Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού", Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. (EL)

H παρούσα εργασία είναι χωρισμένη σε πέντε κεφάλαια. Όπως τονίζεται στην εισαγωγή της εργασίας, το πρώτο κεφάλαιο αποτελείται από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Προκειμένου να επιτευχθεί μια καλύτερη κατανόηση της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας, στο κεφάλαιο αυτό θα εξεταστούν τα εξής θέματα: η ανασκόπηση της υπάρχουσας τουριστικής κατάστασης της Ελλάδας, η Βιωσιμότητα - Εναλλακτικές Μορφές τουρισμού στην Ελλάδα και η Κινέζικη εξερχόμενη αγορά επισκεπτών. Αναλυτικότερα, το πρώτο κεφάλαιο επικεντρώνεται αρχικά στην παρουσίαση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέχρι σήμερα, στην κινέζικη εισερχόμενη αγορά, και στην αναγκαιότητα στοχευμένης τουριστικής ανάπτυξης στα πλαίσια της βιωσιμότητας. Στη συνέχεια χωρίζεται σε τρεις βασικές υποενότητες. Η πρώτη υποενότητα θα συζητήσει την εξέλιξη του τουρισμού στην Ελλάδα, τις διάφορες βασικές αγορές επισκεπτών που έχουν επηρεάσει την τουριστική ανάπτυξη και την εξελισσόμενη σημασία της κινεζικής αγοράς στην Ελλάδα. Στη δεύτερη υποενότητα παρουσιάζονται αναλυτικά η κινέζικη εξερχόμενη αγορά, σε σχέση με το παρελθόν και οι προοπτικές αύξησης των τουριστικών ροών εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας. Ενώ στην τρίτη υποενότητα αναλύονται οι καινοτόμες, εναλλακτικές μορφές τουρισμού για την Ελλάδα στα πλαίσια της βιωσιμότητας και η ανάπτυξή τους στην ευρύτερη τουριστική βιομηχανία. Σε αυτό το εισαγωγικό κεφάλαιο δίνεται επίσης μια γενικότερη ερμηνεία των στόχων της έρευνας και υπογραμμίζεται ο σκοπός της εργασίας. Παρουσιάζοντας τις τρεις αυτές υποενότητες του πρώτου κεφαλαίου , ο αναγνώστης θα μπορέσει να κατανοήσει τον πρωταρχικό σκοπό αυτής τα ης μελέτης. Παράλληλα μελετώντας κανείς τα κυρίως θέματα μεμονωμένα, θα διαπιστώσει με ποιο τρόπο συμπληρώνουν και επικαλύπτουν το ένα το άλλο, ως μέσα για την αποτελεσματική, σαφέστερη κατανόηση της θεωρίας που θα οδηγήσει τον αναγνώστη στα ευρήματα της. παρούσας εργασίας. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της εργασίας, καθώς και τον τρόπο προσέγγισης των ερευνητικών στόχων. Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο αναφέρονται επίσης το πώς και γιατί η έρευνα ακολούθησε έναν συγκεκριμένο τρόπο ανάλυσης και τους περιοριστικούς παράγοντες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια ανάπτυξης και ερμηνείας της παρούσας μελέτης. Ως πρωτογενείς πηγές χρησιμοποιήθηκαν ένα ευρύ φάσμα από ερευνητικά άρθρα δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά, μελέτες ευρωπαϊκών κέντρων επί του θέματος, βιβλία σε που σχετίζονταν και πραγματεύονται τις λέξεις κλειδιά που είχαν προκαθοριστεί. Στο κεφάλαιο της μεθοδολογίας παρουσιάζεται το αναλυτικό πλαίσιο ( πίνακας 3) που αναπτύχθηκε για να στηρίξει την ερμηνεία των στοιχείων που συλλέχτηκαν. Το πλαίσιο ανάλυσης ουσιαστικά συγκεντρώνει τη μέθοδο μεικτής προσέγγισης που υιοθετήθηκε για να αναλυθούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Οι στόχοι όπως φαίνονται στην κορυφή του πλαισίου ανάλυσης καταδεικνύουν τις βασικές δομές της εργασίας, σκιαγραφώντας την οπτική γωνία των επισκεπτών και των προμηθευτών του τουριστικού προϊόντος, ώστε να εξετασθούν οι μεταβλητές –κλειδιά που φαίνονται στο κέντρο του διαγράμματος. Τα δεδομένα συλλέχτηκαν με τη μέθοδο μεικτής προσέγγισης και αναλύθηκαν ως εξής: τα ποσοτικά δεδομένα για περιγραφική στατιστική και τα ποιοτικά δεδομένα για την ανάλυση του περιεχομένου. Αναλύοντας τις υποθέσεις που θέτει η ποιοτική ανάλυση, τα επαληθεύουμε με τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης. Πιο συγκεκριμένα τα ποιοτικά δεδομένα δίνουν μια ερμηνευτική χροιά στα αποτελέσματα των ποσοτικών δεδομένων. Επίσης σύμφωνα με το παρόν αναλυτικό πλαίσιο εξετάζεται το πώς διαμορφώνεται η ταξιδιωτική δομή των Κινέζων τουριστών, με τη βοήθεια ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων έρευνας μέσω επαγωγικής ανάλυσης.

bachelorThesis

Chinese Tourists (EL)
Alternative Tourism Activities (EL)
Εναλλακτικές μορφές τουρισμού (EL)
Βιώσιμη ανάπτυξη (EL)
Εισερχόμενος Τουρισμός (EL)
Κινέζοι τουρίστες (EL)
Incoming Tourism (EL)
Sustainable development (EL)


2013


2015-11-17T10:25:27Z

Χίος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)