Media content and public opinion trends in Greece during the first period of the crisis, 2009-2011

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Greek Political Science Review  | ΕΚΤ eJournals
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2017 (EN)

Ειδησεογραφικό περιεχόμενο και τάσεις του εκλογικού σώματος: η πρώτη περίοδος της κρίσης, 2009-2011 (EL)
Media content and public opinion trends in Greece during the first period of the crisis, 2009-2011 (EN)

Τσίρμπας, Γιάννης
Τσατσάνης, Μάνος

Το άρθρο διερευνά m σχέση ειδησεογραφικού περιεχομένου και τάσεων της κοινής γνώμης στην Ελλάδα, σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο, κατά την πρώτη περίοδο της οικονομικής κρίσης, μεταξύ Ιανουαρίου 2009 και Μαρτίου 2011. Συγκεκριμένα περιγράφεται το τοπίο της πολιτικής ειδησεογραφίας της περιόδου, τόσο σε επίπεδο προβολής πολιτικών κομμάτων, όσο και σε επίπεδο θεματολογίας, καθώς και το πόσο και πώς η τηλεοπτική πολιτική ειδησεογραφία επηρεάστηκε από το πρώτο Μνημόνιο που τέμνει τη διερευνώμενη περίοδο ακριβώς στο μέσο. Ελέγχονται οι «κλασικές» υποθέσεις ότι αφενός αυξημένη ποσοτικά προβολή ενός κόμματος και αφετέρου αυξημένη πραγμάτευση θεμάτων που το κόμμα κατέχει συσχετίζονται με αυξημένες δημοσκοπικές επιδόσεις του κόμματος και εντοπίζονται ενδιαφέρουσες επιμέρους συσχετίσεις. Τέλος εξετάζεται σε ένα πρώτο επίπεδο η δυνητική επιρροή της έκθεσης στο περιεχόμενο των Μέσων στην πολιτική συμπεριφορά και εντοπίζεται μια ενδιαφέρουσα «επίδραση κυρίαρχης αφήγησης». (EL)
The present article explores the relationship between media content and public opinion trends in Greece during the first period of the crisis, between January 2009 and March 2011. More specifically, the landscape of TV political news is described both in terms of party salience and political news agenda. Moreover, the effect of austerity measures, which cut the period under investigation exactly in half, on media content is explored. The "classic" hypotheses about the effect of parties' media exposure and of the salience of certain issues to public opinion trends are also investigated and several interesting correlations are discovered. Finally, the potential effect of the exposure to media political content to political behavior at the individual level is also tested and an interesting "mainstreaming effect" seems to be in place. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης

Greek

2017-10-24


Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης / Hellenic Political Science Association (EL)

1105-8366
2585-3031
Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης; Τόμ. 42 (2014): Αφιέρωμα: Η ελληνική κοινωνία πολιτών και η κρίση; 173-202 (EL)
Greek Political Science Review; Vol. 42 (2014): Special Issue: Greek civil society and the economic crisis; 173-202 (EN)

Copyright (c) 2017 Μάνος Τσατσάνης, Γιάννης Τσίρμπας (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)