Ιδιωτικοποίηση και πανεπιστημιακή εκπαίδευση: Τι διακυβεύεται;
(EL)
Privatisation and university education: what is at stake?
(EN)
Τσακαλώτος, Ευκλείδης
Αυτό το άρθρο εξετάζει τη φύση της εκπαίδευσης ως αγαθό. Πρώτα παρουσιάζει την προσέγγιση που κυριαρχεί στην οικονομική βιβλιογραφία και υποστηρίζει ότι η εκπαίδευση, παρόλο που δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κοινωνικό αγαθό υπό τη στενή (τεχνική) έννοια του όρου, εντούτοις εμπεριέχει έναν μεγάλο αριθμό χαρακτηριστικών που τη διαφοροποιούν εμφανώς από τα συνηθισμένα ιδιωτικά αγαθά. Η διερεύνηση της μη-οικονομικής βιβλιογραφίας δίνει έμφαση σ’ αυτή την ειδική φύση της εκπαίδευσης ως αγαθού. Γι ’ αυτόν το λόγο το άρθρο διατυπώνει αντιρρήσεις στα επιχειρήματα όσων υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση και οι αγοραίες μέθοδοι μπορεί να γίνουν τα θεμέλια αναβάθμισης της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
(EL)
This article examines the nature of education as a good. It first discusses the approach in the economics literature and argues that while education does not constitute a public good in the narrow technical sense, it has a wider number of characteristics that mean it is a very non-ordinary type of good. An examination of the non-economics literature underlines the special nature of education as a good. For this reason, this article provides little comfort for those who argue that privatisation and market solutions in general can help transform university education.
(EN)