Το μεταρρυθμιστικό έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Κέντρου Εκπαιδευτικών Μελετών και Επιμορφώσεως στη Φυσική Αγωγή (1964-2012)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το μεταρρυθμιστικό έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Κέντρου Εκπαιδευτικών Μελετών και Επιμορφώσεως στη Φυσική Αγωγή (1964-2012) (EL)

Μπουρνέλλη, Παγώνα
Λάμπρου, Χρήστος
Μελίστας, Νίκος
Νομικός, Νικήτας

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-03-13


Η παρούσα εργασία εστιάζει στη συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων, τα οποία αφορούν στο έργο που συντελέσθηκε από τα στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.) και του Κέντρου Εκπαιδευτικών Μελετών και Επιμορφώσεως (Κ.Ε.Μ.Ε.) ως υπευθύνων για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.). Η περίοδος που μελετάται αφορά συνολικά στο χρονικό διάστημα λειτουργίας του Π.Ι. και του K.Ε.Μ.Ε., δηλαδή από το 1964 μέχρι το 2012. Για τη μελέτη της Φ.Α. το διάστημα αυτό χωρίσθηκε στις παρακάτω περιόδους: α) 1964-1967: Περίοδος κατά την οποία ο υπεύθυνος της Φ.Α., Ίωνας Ιωαννίδης, επιχειρεί τη στροφή της ελληνικής Φ.Α. από το σουηδικό σύστημα γυμναστικής προς την Αγωνιστική και με τον στόχο αυτό γράφονται τα Αναλυτικά Προγράμματα (Α.Π.) αυτής της περιόδου. β) 1967-1974: Περίοδος της στρατιωτικής δικτατορίας, οπότε το Π.Ι. καταργείται και οι μεταρρυθμίσεις στη Φ.Α. και στην παιδεία γενικότερα οπισθοδρομούν. γ) 1974-1975: Μετά το πέρας της δικτατορίας καταργούνται οι Γυμναστικές Επιδείξεις, ενώ παράλληλα τα έτη φοίτησης στην Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής (Ε.Α.Σ.Α.) αυξάνονται σε τέσσερα. δ) 1976-1988: πραγματοποιείται αναμόρφωση των Α.Π. της Φ.Α., θέσπιση και λειτουργία εβδομαδιαίων αθλητικών δραστηριοτήτων, καθώς και προώθηση των μεταρρυθμίσεων, τις οποίες θεώρησαν απαραίτητες οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Υπεύθυνος του μαθήματος της Φ.Α. στο Κ.Ε.Μ.Ε./Π.Ι. για αυτή την περίοδο ήταν ο Ιωάννης Σκορδίλης. ε) 1988-1997: Αναμόρφωση των Α.Π. της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγγραφή ενός βιβλίου Φυσικής Αγωγής για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. στ) 1997-2005: Τα Α.Π. εκσυγχρονίσθηκαν σύμφωνα με τις διεθνείς θεωρίες της Κινητικής Μάθησης και της Παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αφού το μάθημα καθιερώθηκε να διδάσκεται μόνο από εκπαιδευτικούς Φ.Α. Σταθμό για το μάθημα αποτελεί η παραγωγή πλούσιου διδακτικού υλικού για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Την περίοδο αυτή υπεύθυνος του μαθήματος Φ.Α. στο Π.Ι. ήταν ο Κώστας Μουντάκης, ενώ σοβαρό ρόλο την περίοδο αυτή έπαιξε και η συμβολή του τότε Σχολικού Συμβούλου Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Σεραφειμίδη. ζ) 2007-2012: Περίοδος κατά την οποία υπεύθυνος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής ήταν ο Πάρεδρος με θητεία, Σταύρος Τσόνιας, ο οποίος συνέχισε τις προσπάθειες των προκατόχων του. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής» (Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.) (EL)


2241-925X
ΥΣΠΛΗΓΞ: Επιστημονικό Περιοδικό Φυσικής Αγωγής; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2017): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EL)
HYSPLEX: Hellenic Scientific Journal of Physical Education; Vol. 4 No. 1 (2017): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EN)

Copyright (c) 2021 HYSPLEX (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.