Στάσεις και εξοικείωση εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής σχετικά με την επιληψία και τη συμμετοχή μαθητών πασχόντων από επιληψία στο μάθημα της φυσικής αγωγής

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Στάσεις και εξοικείωση εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής σχετικά με την επιληψία και τη συμμετοχή μαθητών πασχόντων από επιληψία στο μάθημα της φυσικής αγωγής (EL)

Νικηταΐδης, Νικόλαος Εμμανουήλ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-03-31


Η ένταξη και η ενσωμάτωση στη γενική εκπαίδευση των παιδιών που πάσχουν από επιληψία, αποτελεί σημαντικό παράγοντα της ποιότητας ζωής τους, αλλά πολλές φορές αντιμετωπίζει δυσκολίες. Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.) και οι στάσεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (Ε.Φ.Α.) μπορεί να έχουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της ένταξής τους και στη δια βίου άθληση. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει την ύπαρξη επιμόρφωσης κι εμπειριών των Ε.Φ.Α. σχετικά με την επιληψία καθώς και τις απόψεις και στάσεις σχετικά με τη συμμετοχή των μαθητών πασχόντων από επιληψία (Μ.Π.Ε.) στο μάθημα της Φ.Α.. Για τις ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκε αρχικά ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο 21 ερωτήσεων, το οποίο δόθηκε σε 123 Ε.Φ.Α. από την Αττική. Από τα αποτελέσματα της παραγοντικής ανάλυσης προέκυψε ένα ερωτηματολόγιο 20 ερωτήσεων το οποίο, εκτός από την ύπαρξη σχετικής επιμόρφωσης, εξέταζε και τρεις κατηγορίες παραγόντων: τις εμπειρίες σχετικά με την επιληψία, τις στάσεις Ε.Φ.Α.. για θέματα μέτρων ασφαλείας και χορήγησης πρώτων βοηθειών σε μαθητή-τρια σε κρίση επιληψίας, καθώς και τις απόψεις τους για τα οφέλη της συμμετοχή Μ.Π.Ε. στο μάθημα της Φ.Α. αλλά και των σχετικών επιμορφώσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παρότι η πλειοψηφία έχει εξοικείωση με την επιληψία μέσω εμπειρίας, ωστόσο μικρό μόνο ποσοστό (14,6%) έχει λάβει κάποια επιμόρφωση. H πλειοψηφία (54,5%) αισθάνεται σε θέση να παρέχει τις πρώτες βοήθειες σε μαθητή -τρια σε κρίση επιληψίας. Η γνώση ύπαρξης νομικής κάλυψης για την παροχή του ειδικού φαρμάκου με υποκλυσμό και η σχετική επιμόρφωση δείχνουν να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στην πρόθεση χορήγησής του. Η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει ότι η συμμετοχή στο μάθημα της Φ.Α. προσφέρει σωματικά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά οφέλη στους Μ.Π.Ε. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την ανάγκη συστηματικότερης διερεύνησης των γνώσεων και στάσεων των Ε.Φ.Α. και επιμόρφωσής τους. (EL)


Greek

Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής» (Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.) (EL)


2241-925X
ΥΣΠΛΗΓΞ: Επιστημονικό Περιοδικό Φυσικής Αγωγής; Τόμ. 6 Αρ. 1 (2018): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EL)
HYSPLEX: Hellenic Scientific Journal of Physical Education; Vol. 6 No. 1 (2018): Πρωτότυπες εργασίες διπλής ομότιμης αξιολόγησης (double-blind peer review) (EN)

Copyright (c) 2021 HYSPLEX (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)