The Influence of Tourist Trends of Youth tourism through Social Media (SM) & Information and Communication Technologies (ICTs)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας   

Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The Influence of Tourist Trends of Youth tourism through Social Media (SM) & Information and Communication Technologies (ICTs) (EN)

Μπιζιργιάννη, Ιωάννα (EL)
Διονυσσοπούλου, Παναγιώτα (EL)

journalArticle

2015-05-16T08:53:37Z
2015-05-16

2013-02-27


Δημοσιευμένο και στο: 2nd International Conference on Integrated Information (IC-ININFO 2012) (EL)
The development of Social Media (SM) and Information & Communication Technologies (ICTs) has conveyed important changes in the behavioural models of tourists as well as in the way users search, assess, produce, purchase and consume information, products and services. Specifically, young consumers of tourist products, who represent the highest percentage of the users of new technologies, participate actively in various productive processes of tourist enterprises, such as the design, development and distribution of new products. Therefore, the main objective of this paper is the study of the effects that SM and ICTs on youth tourism. In particular, this study investigates the profile of young tourists’ actively participating in SM, as well as the effects of information absorbed through SM and ICTs on their travel decisions. (EN)
Procedia - Social and Behavioral Sciences (EN)


Geography
Voyages and travels
Μεσα κοινωνικής δικτύωσης
http://zbw.eu/stw/descriptor/15872-3
Γεωγραφία
Social media
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2006007023
Social networks
Information & Communication Technologies
Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85144443
Τουρισμός
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh87002172
Κοινωνικά δίκτυα
**N/A**-Γεωγραφία
**N/A**-Τουρισμός

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενείας (EL)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813003959#

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
campus




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.